Friday 19 April 2024| ۲۱: ۰۵ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه البرز:
امام خمینی (ره) فرمودند از هر چه بگذریم از بی کفایتی آل سعود نمی توان گذشت و حج را به مدت سه سال تعطیل کردند.
 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز با اشاره به اینکه حادثه منا یک قتل عمد است که اتفاق افتاده، گفت: آل سعود در همه گرفتاری های منطقه سهیم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی نوری  در سخنرانی با اشاره به اینکه باید در این روز اسماعیل های وجود آدمی قربانی شوند، اظهار کرد: تا اسماعیل های وجود آدمی قربانی نشوند دستیابی به شناخت الهی ممکن نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرصت ها از نفس گرفته شود تا روح آدمی پرورش یابد، گفت: وابستگی نفس به تعلقات دنیوی از اتصال آدمی به خداوند جلوگیری می کند و مانع رشد و ترقی می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز در ادامه یاد و خاطره شهدای فاجعه منا را گرامیداشت و گفت: ایام حج برای دنیای اسلام و ملت شریف ایران یادآور حزن و اندوه است.

حجت الاسلام حسینی نوری با تاکید بر اینکه فاجعه تلخ منا حادثه ای نیست که بتوان به آرامی از کنارش گذشت، گفت: در محاورات بسیار می شنویم که می گویند این حادثه حاصل بی کفایتی حکام سعودی است ولی اگر از منظر فقهی به آن نگاه کنیم این حادثه یک قتل عمد است.

وی به حادثه حج سال ۶۶ اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمودند از هر چه بگذریم از بی کفایتی آل سعود نمی توان گذشت و حج را به مدت سه سال تعطیل کردند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز با تاکید دوباره بر اینکه حادثه منا قتل عمد بوده است، گفت: مسئولان علاوه بر دنبال کردن مسائلی از قبیل دیه و خسارات ناشی از این حادثه باید موضوع قتل عمد بودن این حادثه را به جهانیان اثبات کنند.

حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به اینکه در منابع فقهی اهل سنت اگر کسی بر اثر ازدحام جمعیت کشته شود دیه او بر گردن حاکم اسلامی است، گفت: اینکه حکام سعودی مرتکب قتل عمد شده اند یک مسئله حقوقی است که همه دنیا باید بدانند.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از گرفتارهای دنیای اسلام حاصل بی کفایتی حکام سعودی است، و امروزه آل سعود با تمام وجود مقابل نظام اسلامی ایستاده است، گفت: حمایت های این رژیم از سازمان منافقین، تکفیری ها و رژیم غاصب اسراییل نشان از ایستادگی مقابل نظام اسلامی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز با تاکید بر اینکه عربستان از همه راه های موجود برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می کند، گفت: متاسفانه عربستان تاکنون در خصوص فاجعه منا به هیچ کشور اسلامی پاسخی نداده است و تعطیلی سفارت این کشور در ایران برای فرار از پاسخگویی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایام حج اشاره کرد و گفت: توجه به تک تک فرازهای پیام رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است در این پیام سیاست های قرآنی و دینی و اسلامی را به وضوح می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام حسینی نوری با تاکید بر اینکه اگر دنیای اسلامی گرفتاری دارد به دلیل فاصله گرفتن از سیاست های قرآنی است، افزود: نکته مهم پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که ایشان حکام سعودی را شجره خبیثه ملعونه خطاب کردند.

وی با اشاره به اینکه خاندان آل سعود رفتار خاص انحرافی دارند، گفت: شجره ملعونه بنی امیه در صدر اسلام باعث ایجاد افکار انحرافی می شدند شجره ملعونه سعودی نیز همانگونه تلاش می کند دنیای اسلام را از خط اصلی منحرف کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز با اشاره به سهیم بودن آل سعود در همه گرفتاری های منطقه، گفت: رد این رژیم منحوس در درگیری های عراق و بحرین قابل مشاهده است همچنین تکفیری ها با حمایت دولت عربستان اقدام به ناامن کردن منطقه می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین