Friday 29 March 2024| ۰۴: ۵۹ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
امام خمینی(س):
این حس مقاومت که در حال رشد است نوید پیروزی حتمی است.از خداوند تعالی توفیق کافّه مسلمانان و خصوص طبقه جوان را در محو استعمار و عمال خائن آن خواستارم.
امیدوارم اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و امریکا کوشش کنند اسلام و عدالت اسلامی را به همه طبقات برسانند

حضرت امام خمینی(س) خطاب به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت یازدهمین نشست اتحادیه در تاریخ 30 شهریور 1354 پیامی را مبنی بر مقاومت اقشار مردم و نوید به موفقیت های آینده صادر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،متن پیام صادر شده از سوی امام خمینی(س) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ شهر رمضان المبارک ۹۵

خدمت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا - ایدهم الله تعالی

پس از اهدای سلام و تحیت، شماره بیست مکتب مبارز و مرقوم هیأت مدیره را ملاحظه نمودم. هجوم ناراحتیها و تراکم نگرانیهای ناشی از وضع رقتبار مسلمین - عموماً - و ملت عزیز ایران - خصوصاً - و عدم توجه مقامات مسئول به مصالح مسلمین و رفتار وحشیانه دستگاه ظلم با ملت ایران و خصوصْ علما و محصلین حوزه‌های علمیه و جوانان غیور دانشگاهی، تاب و توان را می‌برد و انسان آگاه را در تحت فشار خُرد می‌کند، اگر نباشد امیدها و نویدهایی؛ و با خواست خداوند متعال نویدهایی در کار است که امید را به آتیه نزدیکی تقویت می‌کند. طبیعی ساختمان بشری است که هرچه ستمکاری و ظلم و بی‌عدالتی در جامعه و ملتی اوج گیرد، به همان نسبت قوه مقاومت در ملت رشد می‌کند. شاهد زنده، اوضاع اخیر ایران است.

شاه با تمام دستگاه عریض پلیسی دست و پا می‌زند که ملت را سرکوب کند تا با دل راحت به خدمت خود به اجانب ادامه دهد، و به خیانتهایی که به ملت مُسْلم و به اسلام می‌کند - گاه از ناحیه وام دادن و گاه وام گرفتن و گاه اسلحه سرسام پایگاه‌های نظامی برای اجانب درست کردن - سرپوش نهد، در هر صحنه سازی مواجه با مخالفت و مقاومت ملت می‌شود. حزب تحمیلی (۱) بی سابقه در تمام دنیا آنچنان با مخالفت ملت مواجه شد و شاه را مفتضح کرد که برای سرپوشی آن به هر وسیله متشبث می‌شود که اذهان را منصرف کند ولی فایده ندارد.

 در شهر تهران، که گفته می‌شود سه و چند میلیون نفوس دارد، با تمام وسایل تبلیغاتی و پلیس و انواع تشبثات و ارعاب و تهدیدها - به حَسَب آنچه به ما رسیده - نتوانستند بیش از دویست هزار در شرکت در انتخابات بتراشند؛ و در شهر دویست هزار نفری قم بیش از چهار هزار نفر نتوانستند به طور تحمیل وارد کنند.

این حس مقاومت که در حال رشد است نوید پیروزی حتمی است. تظاهرات بی‌سابقه مدارس دینی و دانشگاه‌های سراسر ایران - به حَسَب اعتراف شاه - برای بزرگداشت ۱۵ خرداد، که شاه را دچار هیجان و سرگیجه نمود، بروز رشد ملت و عکس العمل فشار و اختناق است. نزدیک شدن مدارس قدیم و دانشگاهها و پیوستن جبهه‌های قدیم و جدید و نیز پیوستن اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا و امریکا واکنش اوج بی‌فرهنگی و بی‌عدالتی دستگاه است. و من امیدوارم که اتحادیه اروپا و امریکا به سایر دانشجویان که در ممالک دیگر از قبیل هند و پاکستان و بلاد عربی و غیرها به سر می‌برند بپیوندند و دامنه فعالیت خود را توسعه دهند؛ و کوشش کنند اسلام و عدالت اسلامی را به همه طبقات برسانند تا اشتباهاتی که در طول چند قرن پیش آمده و چهره نورانی اسلام را به دست عمال استعمار پوشانیده است بزدایند.

از خداوند تعالی توفیق کافّه مسلمانان و خصوص طبقه جوان را در محو استعمار و عمال خائن آن خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله. 

منبع: صحیفه امام جلد ۳ صفحه ۱۱۱

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین