Saturday 20 April 2024| ۰۰: ۵۷ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
مراسم شام غریبان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛
در دورانی زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده نهضت کربلا است و این انقلاب اسلامی به دست فرزند حسین(ع)،امام خمینی(س) به ثمر نشست .
امام خمینی:

مراسم شام غریبان با حضور عزاداران حسینی و هیئت های مناطق مختلف تهران با حضور یادگاران امام راحل در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی ریاست جمهوری در جمع عزاداران حسینی،یادگاران امام راحل و دیگر شخصیت های کشوری گفت: از غروب امروز یعنی روز عاشورا نیمه دوم نهضت کربلا آغاز شد.قهرمانانی به سرداری امام حسین(ع) نقش خود را تا غروب به نحو احسن ایفا کردند.اباعبدالله(ع) و یاران فداکارش صحنه ای از رشادت ها ،پایمردی،عزت و بزرگی را در صحرای کربلا ثبت کردند و تا قیامت جوانمردی و شجاعت و انسانیت وام دار این قهرمانان است.

انصاری در ادامه با اشاره به اینکه نسل جوان امروز باید نهضت عاشورا را پاسداری کنند تا پیام عاشورا به گوش جهانیان برسد،گفت: از این به بعد بر بالای منبرها،کلاس های درس،فضاهای حقیقی و مجازی همچنان باید ظلم را افشا کرد تا حقایق عاشورا بیان شود.همچنان نیازمند هستیم دختران جامعه زینب گونه در قرن 21 پیام عفت،شجاعت،انسانیت، اخلاق و کرامت را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: عزاداران حسینی باید از امشب آماده باشند زیرا محرم تمام نشده و باید در ادامه مطالعات و تحقیقات را گسترش داد تا بتوانیم پیام نهضت کربلا را به گوش تاریخ برسانیم.

معاون حقوقی ریاست جمهوری با بیان این مطلب که نهضت کربلا مثابه دانشگاه انسان سازی است،تصریح کرد: در این دانشگاه انسان سازی همه رشته های تحصیلی انسانیت، همه موارد درسی شجاعت،پایمردی و.... که جامعه امروز نیازمند آن است را در خود دارد.عاشورا یک نهضت نظامی و سیاسی نبود بلکه این نهضت نمایش تمامیت اسلام که نمایش واقعی ارزش های قرآنی در میدان عمل بود.

انصاری در ادامه افزود:در نظام سیاسی امام حسین(ع) حق کشی نیست و به عدالت فرمان می داد.در نظام سیاسی او رزایل اخلاقی ترویج نمی شود آنچه که در این نظام وجود دارد کرامت اخلاقی است.همین چند محور پیام های کلیدی نهضت اباعبدالله (ع) است. زیرا امام حسین(ع) آمده بود تا امت جدش را اصلاح کند .او برای قدرت طلبی و زور مداری قیام نکرد.با توجه به اینکه امت اسلامی در آن دوران دچار انحراف و فساد بنیادین شده بود و قدرت در اختیار یزید قرار گرفته بود ثار الله برای مبارزه با ظلم و جور قیام کرد .

وی با اشاره به اینکه در زندگی خانوادگی و شخصی نباید ظلم کرد و حقوق یکدیگر را باید رعایت کرد،گفت: ظلم اعضای جامعه به یکدیگر و ظلم و قدرت قدرتمندان به مردم و شهروندان قابل اغماض نیست.امروز اگر جباران و جنایتکاران تصور می کنند در حمایت از آمریکا و اسرائیل در کشتار بی رحمانه مردم یمن،سوریه و فلسطین برنده هستند خیالی باطل است.زیرا پیام کربلا این است که زندگی در زیر بار ستمکاران زیبنده حسین(ع) و پیروان مکتب او نیست.

انصاری بیان کرد: پیام دیگر عاشورا اخلاق است.اسلام با زور شمشیر دروازه های زمان را به روی خود نگشود.اسلام با اخلاق عظیم نبوی به درون سینه ها نفوذ کرد .دشمنان پیامبر(ص) در برابر خلق عظیم او شکست خوردند و امام راحل که احیاگر نهضت حسینی در قرن 21 بود توانست با همین ابزار امتی را اصلاح کند و ملت ایران را نجات دهد.امام خمینی(س) با تاثی از اخلاق پیامبر اکرم توانست ملتی را برای ایران و ایرانی بسازد و پایگاه مقاومت در مقابل ظلم جهان استوار سازد.

وی با اشاره به آغاز نهضت انقلابی امام راحل از سال 42 گفت: امام خمینی(س) از سال 42 انقلاب را آغاز کرد ایشان در آن زمان اسلحه و گروه مسلح نداشت حتی اگر گروه های مسلح از ایشان اذن ترور می گرفتند امام راحل اجازه نمی داد زیرا فرمودند:"در مکتب من ترور نیست،من جوانان  و مردم را آگاه می کنم تا جوانان و مردم با معرفت و آگاهی خود می دانند که چه کاری انجام دهند."

وی افزود: در دورانی زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده نهضت کربلا است و این انقلاب اسلامی به دست فرزند حسین(ع)،امام خمینی(س) به ثمر نشست و 37 سال در مقابل  آمریکا،اسرائیل و... ایستادگی کردیم .امروز رهبر معظم انقلاب ،دولت و ملت یکپارچه در برابر زور و جور جهانی با تمام قامت ایستاده اند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه به خدمات ارزنده دولت یازدهم اشاره کرد،گفت: دولت با تکیه بر عزت ملی توانست مردانه مقاومت کند و 18 ماه با تمام توان در مقابل قدرت جهانی ایستاد و بر قدرت اهریمنی تحریم های یزیدیان فائق آمد و حقوق حقه ملت ایران را بازستاند.اگر امروز رئیس جمهور در سازمان ملل سخن می گوید، در دفاع از ملت مظلوم فلسطین ،یمن و مبارزه با استکبار و داعش سخنرانی می کند که این برای ملت ایران عزت مندی به همراه می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری افزود:  جامعه حسینی باید اخلاق حسینی داشته باشد.امام حسین(ع) مصباح هدایت بود سزاوار نیست در جامعه حسینی به واسطه فضای مجازی،تریبون های متعلق به بیت المال و برخی روزنامه ها به توسعه بداخلاقی ،تهمت زدن ، فحاشی، تخریب،تضعیف به کشتن روحیه امید در مردم به خاطر رقابت های کودکانه سیاسی بپردازند این نوع اخلاق ها از مکتب امام حسین(ع) دور است.

انصاری در ادامه گفت: گروهی ادعا می کنند حسینی هستند اما از صبح که برمی خیزند کارشان این است که به شخصیت بزرگ یار امام،عنصر انقلابی به یاور رهبری و ملت یا به دولت برآمده از رای ملت تهمت بزنند،دروغ بگویند یا تضعیف کنند.امروز اداره کشور چقدر دشوار است، مشکلات اقتصادی باقی مانده از گذشته،آثار تحریم، هزینه های بالا،خیل عظیم جوانان جویای کار، اقتصاد در حال حرکت نیازمند به فضای آرامش برای کار و جذب سرمایه دارد.سیاست خارجی محتاج به حمایت ملی است و قهرمانی دیپلماسی نیازمند به حمایت تک تک ملت  است.اما متاسفانه دولت از ناحیه گروهی شبانه روز بمباران می شوند و نقطه قدرت دولت و تلاش های بی امان رئیس جمهور و دیگر قوا نادیده گرفته می شود.جای تاسف دارد چرا برخی این حرف ها نادانسته عنوان می کنند و رسانه منافقین می شوند.چرا رهنمودهای امام راحل را آویزه گوش قرار نمی دهند؟چرا سفارشات مقام معظم رهبری و وجدان حسینی را به کار نمی گیرند؟ ما از انتقاد سازنده و سالمی که همراه با راه حل باشد استقبال می کنیم اما مردم فهیم ایران فرق انتقاد سازنده را با انتقام گیری  های کودکانه و رقابت های سیاسی غیر اخلاقی را به خوبی می دانند.

وی تصریح کرد: پیام نهضت کربلا اخلاق و راستگویی بود ای حسین ظلم است به مکتب تو که گفته شود امام حسین (ع) هم فحش می داده است .وامصیبتا،چرا اگر اشتباهی می کنید از مردم و امام حسین (ع) عدرخواهی نمی کنید .اعتراض می شود آقا در بالای منبر پیامبر( ص) و مجلس عزای سیدالشهدا به این و  آن فحش ندهید به جای پذیرش نهی از منکر گفته می شود امام حسین(ع) هم فحش می داد .این چه تهمتی است، چه مصیبتی است .قرآن می فرماید:"نه تنها به مسلمان و مومنان بلکه به کافران و بت پرستان هم فحش ندهید." این فرمان قرآن است ." امیرالمومنین (ع) شنید اصحابش به شامیان فحش می دهند در جنگ صفین آنها را جمع کرد فرمود:"عزیزانم دوست ندارم لشگر علی فحش بدهد.اگر می خواهید صحبت کنید مظالم و فساد آنها را بگویید."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین