Friday 26 April 2024| ۰۳: ۰۸ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
صبح امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛
حضرت امام خمینی (س) در یکی از بیانات شان فرمودند:"دولت باید ناظر بر سلامت مردم و مصرف کنندگان باشد".
رییس سازمان ملی استاندارد ایران:امام خمینی(س) نظارت بر سلامت مردم را وظیفه دولت می دانستند

رییس،کارکنان و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران به مناسبت هفته استاندارد با آرمان های امام خمینی(س) در حرم مطهر تجدید میثاق کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت: استاندارد یک سازمان حاکمیتی و نظارتی است که باید بر ایمنی،جان و مال مردم و سلامت شهروندان نظارت کامل و کافی داشته باشد.

دکتر نیره پیروزبخت در ادامه بیان کرد: حضرت امام خمینی (س) در یکی از بیانات شان فرمودند:"دولت باید ناظر بر سلامت مردم و مصرف کنندگان باشد".  دقیقا ایشان کلمه دولت ناظر را به کار بردند. ما هم از طرف دولت نظارتی که حضرت امام  راحل مد نظرشان بود را در سازمان ملی استاندارد به جا می آوریم به خاطر اینکه در هر حوزه ای یک فرد مسئولی معرفی شده و در حوزه نظارت  بر سلامت و ایمنی مردم سازمان ملی استاندارد مشخص شده است.

وی تصریح کرد:  بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ما روند بسیار خوب و رو به رشدی داشتیم و با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.خوشبختانه توانستیم در جهت تدوین و تعیین استانداردها تلاش کنیم  و در حال حاضر با مجامع بین المللی تفاوتی نداریم.

دکتر پیروزبخت ادامه داد: همچنین بر نظارت کالاهایی که بدست مردم می رسد و ممکن است خطرناک باشد بسیار کوشش کردیم .در مجموع آن توقعی که حضرت امام خمینی (س) در زمان حیات شان داشتند در زمینه سلامت مردم برآورده کردیم، البته هنوز راه زیادی داریم  ولی سعی کردیم توقعات امام راحل را برآورده سازیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: