Thursday 25 April 2024| ۱۳: ۳۶ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
ملتی که زن و مرد آن روحیه ایثار و شهادت داشته باشند شکست‌ناپذیر است و هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: کارکرد تمام آموزش‌وپرورش‌ها در سراسر دنیا انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید است.

به گزارش آستان به نقل از مهر، علی‌اصغر فانی صبح دوشنبه در سومین روز از برگزاری کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی که با محوریت گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز برگزار شد بابیان اینکه وظیفه آموزش‌وپرورش انتقال فرهنگ به نسل جدید است اظهار کرد: آموزش‌وپرورش از طریق تألیف کتاب‌های درسی، برگزاری اردو، برگزاری یادواره شهدا احداث تندیس و تجلیل و تکریم از ایثارگران و خانواده‌های شهدا، فرهنگ را به نسل جدید انتقال می‌دهد.

فانی افزود: فرهنگ به مجموعه هنجارها و آداب، رفتار و ارزش‌های یک سرزمین گفته می‌شود که انتقال این ارزش‌ها از نسلی به نسل بعد کارکرد آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی در بین پرسنل آموزش‌وپرورش از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار فرزند شهید و ایثارگر در بین پرسنل آموزش‌وپرورش در کل کشور وجود دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: امروز کشور نیاز به وحدت و انسجام حول محور شهدا دارد وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج راه آن‌ها یک تکلیف است.

فانی با اشاره به اینکه ترویج و انتقال فرهنگ یک تکلیف است، افزود: طی چند سال اخیر آموزش‌وپرورش جزء دستگاه‌های برتر درزمینهٔ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

وی اظهار کرد: بر اساس سند تحول نظام آموزش‌وپرورش تقویت نسل جدید، تربیت انسان موحد، مؤمن، معتقد به معاد و متعهد به مسئولیت‌ها یک تکلیف است که بر عهده این نهاد قرار دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدای انقلاب سبب تداوم حرکت انقلاب می‌شود، افزود: به همین دلیل در سال‌های اخیر هرساله در اسفندماه کنگره شهدا در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

فانی بابیان اینکه دستگاه آموزش‌وپرورش عهده‌دار تقویت روحیه ایثار و شهادت و حفظ اسلام و نظام اسلامی است، اظهار کرد: نظام آموزش‌وپرورش همواره در برنامه‌های درسی برنامه‌های فوق‌برنامه خود برای تقویت روحیه ایثار وزنده نگه‌داشتن یاد شهدا تلاش کرده است.

وی بابیان اینکه با حذف درس حسین فهمیده از پایه ششم برای بعضی از رسانه‌ها سوءتفاهم ایجاد شد، افزود: در بعضی از مواقع انتقال برخی از دروس از یک‌پایه به پایه دیگر اتفاق می‌افتد اما اصل تغییر ندارد و حتی با تقویت بیشتر این مقوله در 12 کلاس درسی و در دروس مختلف وجود دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اکنون ما دانش‌آموزانی در کشور داریم که برای تقویت روحیه ایثار و شهادت کارساز هستند.

وی با اشاره به بیاناتی از امام خمینی (ره) گفت: ملتی که زن و مرد آن روحیه ایثار و شهادت داشته باشند شکست‌ناپذیر است و هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.

فانی افزود: بعد از گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا و شهادت سالار شهیدان ویاران باوفای ایشان اما همچنان شاهد الگوبرداری از این شهیدان در جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهادت فنا شدن انسان برای میل به معشوق و نزدیک شدن به پروردگاراست، افزود: شهادت زیباترین نوع مرگ است که شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس وفی سبیل الله را انتخاب می‌کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: