Friday 26 April 2024| ۰۲: ۰۹ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
میرلوحی:
کسانی که به تاریخ انقلاب تسلط دارند در گیری‌های میان آقایان نبوی و ذوالقدر را به یاد دارند و خاطرشان هست که امام (ره) در آن زمان هم فرمودند که فعالین یا در حوزه سیاست باشند و یا فقط در امور نظامی مشغول به کار شوند.
یک عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: از ابتدای انقلاب نیروهای مسلح از حضور در سیاست منع شده بودند که به دلایلی بعد از رحلت امام (ره) شاهد حضورشان در این حوزه بودیم.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح که در ابلاغیه سیاست‌های انتخابات نیز قید شده است، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) از آغاز انقلاب بسیار حساس بودند که نیروهای مسلح وارد امور سیاسی نشوند. کسانی که به تاریخ انقلاب تسلط دارند در گیری‌های میان آقایان نبوی و ذوالقدر را به یاد دارند و خاطرشان هست که امام (ره) در آن زمان هم فرمودند که فعالین یا در حوزه سیاست باشند و یا فقط در امور نظامی مشغول به کار شوند.

وی در ادامه گفت: زمانی را به یاد نمی‌آوریم که امام (ره) اجازه داده باشند در این دستورشان غفلتی صورت بگیرد، بلکه همواره بر اصل عدم ورود نیروهای مسلح به سیاست نیز تأکید می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: معلوم است که به دلیل مشکلات امنیتی- سیاسی در داخل و خارج از کشور و به دلیل احتمال وقوع جنگ‌ها و لزوم اعتماد تمام اقشار مردم به نیروهای مسلح ، آنها نباید وارد حیطه سیاسی شوند؛ ولی متأسفانه بعد از رحلت امام (ره) مسائلی پیش آمد که زمینه‌ساز ورود این قشر به وادی سیاست شد.

وی با اشاره به ماده 140 جرایم نیروهای مسلح که در دولت اصلاحات تدوین شد، گفت: در آن ماده به صراحت با تکیه بر وصیت‌نامه امام خمینی (ره) ذکر شده است که تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروی اطلاعاتی و بسیجی حق ورود به سیاست را ندارند.

میرلوحی تصریح کرد: ورود نیروهای مسلح به سیاست نه تنها به امنیت کشور و انسجام ملی آسیب می‌زند،‌ بلکه به کارآمدی خود این نیروها  نیز خدشه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور به مدیران متعهد و کارآمد نیاز دارد، افزود: چرخش مدیران در امور مدیریتی و سیاسی یک امر ضروری است؛ نمی‌شود که یک درجه‌دار از نیروهای مسلح وارد سیاست شود و بعد از پایان دوره‌اش دوباره به کار قبلی خود بازگردد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب،‌ اظهار کرد: امیدواریم که این بار با توجه به وصیت امام خمینی (ره) و ابلاغیه سیاست‌های انتخابات و تأکید رهبری بر عدم ورود نیروهای مسلح، این عزیزان بدون تحلیل و تفسیر بپذیرند که حق ورود به سیاست را ندارند.

وی افزود: برای برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی باید تمام دستگاه‌ها و قوا در جای خود و بر طبق قانون فعالیت کنند. اگر نیروهای مسلح به سیاست ورود پیدا نکنند مورد احترام تمام جناح‌های سیاسی و مردم خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: