Friday 19 April 2024| ۰۰: ۲۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
در دیدار با یادگار امام؛
یکی از مواردی که در کلاس های درس همواره مطرح می کنم مدیریت امام خمینی(س)است، زیرا براساس علم روز برخی تصمیمات به جا، تدابیر به جا و انتخاب های شایسته ایشان بر اساس اصول کاملا منطبق با علم روز است.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو :امیدواریم اهداف امام راحل در توجه به مردم را محقق کنیم

رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: سال گذشته 4 میلیون تن میزان صادرات فولاد بوده است که رکوردی تاریخی است و امسال این رقم به 6 میلیون تن می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان به نقل از جماران، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در دیدار مدیران این سازمان با یادگار امام، در ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان اظهار کرد: در اکتشاف معادن،  ایران در جهان رتبه پانزدهم را داراست در حالی که در این حوزه ظرفیت زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دولت جدید تلاش دکتر روحانی، مسئولان و ما در این راستا بوده این حوزه می تواند رقیب حوزه نفت باشد و فعالیت های خوبی در آن انجام شود، افزود: در ابتدای دوره در حوزه فولاد که یکی از شاخصه های توسعه یافتگی است، از عدم توازن رنج می بردیم که امروز وضعیت بهتری داریم.

کرباسیان ادامه داد: نزدیک به سه میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در کشور داریم که عدد بزرگی است و نیز گاز هم داریم که می توانند ارزش افزوده بالایی را تولید کنند.

وی با بیان اینکه توانسته ایم در چند سال اخیر توازنی را میان سنگ آهن، کنستانتره و گندله تا فولاد ایجاد کنیم، یادآور شد: سال گذشته 4 میلیون تن میزان صادرات فولاد بوده است که رکوردی تاریخی است و امسال این رقم به 6 میلیون تن می رسد.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با تأکید بر ضرورت انجام کارهای اکتشافی در کشور، گفت: 250 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی در کشور شروع شده است که تا امروز معادن معتنابهی از طلا، مس و سنگ آهن در حال اکتشاف است و حتی در برخی موارد فلزات کمیاب دنیا کشف شده است.

وی افزود: در  سه سال اخیر توانسته ایم پروژه های نیمه فعال یا جدید را ادامه دهیم یا شروع کنیم. در سالهای قبل به خاطر مشکلات ناشی از تحریم ها و مشکلات دیگر که هنوز گریبان ما را گرفته از جمله بدهی ها و ریخت ها و پاش ها مشکلات زیادی داشتیم؛ در یک مورد از این مشکلات، 21 هزار میلیارد تومان از اموال سازمان ایمیدرو که باید برای سرمایه گذاری استفاده می شود تحت نام خصوصی سازی واگذار شد و به سازمان ها و نهادهایی که صلاحیت اداره نداشتند ردّ دیون شد.

کرباسیان با اشاره به اینکه امروز پروژه ها یکی یکی به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: پروژه هایی مانند  دریاچه نمک برای تولید پتاز و تولید طلا در زرشوران، سنگ آهن در سنگان (9 کارخانه در حال ایجاد است که دو کارخانه امسال افتتاح می شود و وضعیت منطقه را متحول می کند)، در سیستان و بلوچستان و نقاط مرزی کشور، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حوزه مس هم پیشرفت های مهمی در سال های اخیر رخ داده است، گفت: سیاست کلی دولت، وزارت صنعت و سازمان ایمیدرو این است که این حوزه را که عمدتا در نقاط محروم است و بهره برداری پروژه ها منجر به توسعه منطقه می شود، کار را به پیش ببرد.

 رئیس هیأت عامل ایمیدرو  با بیان اینکه امیدواریم اهداف امام راحل در توجه به مردم را محقق کنیم،  به ملاقات های خود با ایشان اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در کلاس های درس همواره مطرح می کنم مدیریت امام خمینی(س)است، زیرا براساس علم روز برخی تصمیمات به جا، تدابیر به جا و انتخاب های شایسته ایشان بر اساس اصول کاملا منطبق با علم روز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین