Tuesday 23 April 2024| ۱۰: ۱۲ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛
با توجه به حرکت انقلابی و تاریخی که امام راحل در ایران اجرا کردند مطالعات فراوان و کتاب های مختلفی را خواندم تا به زندگی این رهبر سیاسی و فکری ایران بیشتر آشنا شوم.
سفیر جهموری چک در ایران به همراه کارشناسان بخش اقتصادی این کشور با حضور در بارگاه ملکوتی امام خمینی(س) به مقام شامخ و ارزنده امام شهدا ادای احترام کردند.

سفیر جمهوری چک در تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت:مطالعه تاریخ معاصر ایران دارای اهمیت است و هر فردی که از تهران دیدن می کند باید به حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) بیاید و از نزدیک به ساحت مقدس ایشان ادای احترام کند.

سوآتوپلوک چومبا در ادامه افزود:این هیئت همراه از جهموری چک در واقع کارشناسان بخش اقتصادی هستند که طی جلسات متعددی که در ایران برگزار شد در حوزه خصوصی سازی و تغییر و تحولات اقتصادی میان این دو کشور،فرصت مناسبی مهیا شد تا به حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کنیم.

وی با اشاره به شناختی که از زندگی امام راحل داشتند در ادامه گفت:با توجه به حرکت انقلابی و تاریخی که امام راحل در ایران اجرا کردند مطالعات فراوان و کتاب های مختلفی را خواندم تا به زندگی این رهبر سیاسی و فکری ایران بیشتر آشنا شوم.

سفیر جمهوری چک که در سفرش به ایران از منزل امام خمینی(س) در جماران بازدید داشت،تصریح کرد:طی بازدیدی که از منزل امام راحل در جماران داشتم به این نتیجه رسیدم که این شخصیت چقدر برای مردم ایران دارای اهمیت خاصی است و ملت ایران برای شخصیت والای این رهبر سیاسی و فکری ارزش قائل هستند.افراد زیادی برای زیارت از بارگاه این امام راحل به ایران می آیند و ادای احترام می کنند این نشان دهنده شخصیت والای ایشان است.همچنین وجود این بارگاه با شکوه و با ابهت نیز در شان و جایگاه چنین رهبری است.

وی بیان کرد:هدف از حضور در ایران به منظور برگزاری جلسات متعدد کاری در راستای روابط و همکاری میان دکتذ ظریف و همتای چک است که امیدواریم علاوه بر تداوم این همکاری به نتایج مطلوب نیز دست یابیم.وزیر امور خارجه جمهور چک تهعد کردند که تجارب این کشور را از سال 1990 با ایران مطرح کنند و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران می تواند از این تجارب استفاده کند وبه بهبودی اقتصادی برسد. 

منیع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین