Friday 19 April 2024| ۲۱: ۵۰ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
حجت الاسلام نکونام به برخی از خصلت های امام خمینی(ره) مانند نماز اول وقت، ترک گناه و احترام به بزرگ ترها اشاره کرد و ادامه داد: این ویژگی ها انسان را بصیر و بابرکت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،صبح امروز ۱۱ آبان در دیدار با دانش آموزان فعال بسیجی که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در دفتر امام جمعه استان برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و هفته بیسج دانش آموزی، گفت: گرامی داشتن نباید صرفا زبانی باشد بلکه باید همه جانبه، بامعرفت و با بینش باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه نباید به ظواهر و شعائر بسنده کنیم، افزود: اگر به ظواهر اکتفا کنیم، توانمندی های جوانی هدر می رود ناسپاس می شویم که خداوند نیز می فرماید ناسپاسان منتظر عذاب باشند.
نماینده ولی فقیه در استان جوانی را نعمتی گران بها دانست که سپاس گذاری از این نعمت نباید فراموش شود و اظهار کرد: جوانی نباید به بطالت ودل خوش کردن به ظواهر زیبای جوانی سپری شود بلکه باید شکرگذار بود.
وی با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم آفریده خداوند هستیم و به سمت خدا می رویم، تصریح کرد: حرکت ما به سمت خداوند جبری است نه ارادی و همه ما اجبارا مرگ را ملاقات کرده و به سوی خدا خواهیم رفت.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه خداوند دو چهره دارد یکی چهره رحمت و عطوفت و دیگری چهره منتقم و عذاب الیم و تصریح کرد: فرق در فرماندهی است، گروهی فرمانده آنان خداست و گروهی دیگر فرمانده آنان شیطان است که هر دو گروه به خدا ختم می شوند.
وی با اشاره گذشت عمر و کوتاه شدن راه در رسیدن به سمت خدابرکت، اظهار کرد: رفتن مال باید پر برکت و پربار باشد و اگر از جوانی استفاده کنیم می توانیم آینده ای بابرکت داشته باشیم.
حجت الاسلام نکونام برکت را در فرمانده قراردادن خدا و اولیای آن خواند و افزود: برکت در زندگی کسی است که پیوندش را با اولیای خدا محکم و استوار کند و حیات امام خمینی(ره) یکی از مصادیق زندگی بابرکت است.
نماینده ولی فقیه در استان علت بابرکت شدن زندگی امام خمینی(ره) را پیوند با اولیای الهی دانست و اظهار کرد: پیوند عمیق و اتکای به خداوند و نترسیدن از هیچ چیز جز خدا باعث برکت در حیات امام خمینی شد.
وی تصریح کرد: باور توحیدی، پیوند با خدا و اولیای خدا و خضوع در برابر کتاب خدا و تدبر در قرآن زندگی هر انسانی را بابرکت می کند.
حجت الاسلام نکونام به برخی از خصلت های امام خمینی(ره) مانند نماز اول وقت، ترک گناه و احترام به بزرگ ترها اشاره کرد و ادامه داد: این ویژگی ها انسان را بصیر و بابرکت می کند.
وی با بیان اینکه ما ضعیف هستیم و نیاز به کسانی داریم تا دست ما بگیرند و به کمال برسیم، گفت: باید ببینیم از چه کسی کمک می گیریم، از آمریکا و دشمنان یا اهل بیت و خاندان عصمت؟
حجت الاسلام نکونام برکت را پشتیبان قرار دادن اولیای الهی و معرفت در عبادات دانست و افزود: باید دشمنان اسلام و انقلاب را بشناسیم و فریب آنان را نخوریم و به جامعه خدمت کنیم که این ها زندگی را بابرکت می کند.
وی با بیان اینکه برخی با کمک گرفتن از بیرونی ها می خواهند ضعف خود را برطرف کنند، افزود: باید سرمایه های خود را بشتاسیم و با اتکا به همین سرمایه ها پیشرفت کشور را در انتظار باشیم.

منبع: ايكنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین