Thursday 28 March 2024| ۱۷: ۰۱ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
یک استاد دانشگاه در گفت و گو با آستان:
امام خمینی(س) به دنبال ارائه روشی منحصر به فرد برای تربیت فرزندان این مرز و بوم بود که بتوانند به بصیرت و دانایی دست یابند و این دانش آموزان آینده سیاسی و دینی کشور را توسعه دهند.
قدرت مدیریت و توان تسلط بر اوضاع کشور برگرفته از تفکر عالمانه امام راحل است

در ذهن و اندیشه امام خمینی(س) همواره دانش آموزان به عنوان آینده سازان اصلی کشور ترسیم و معرفی شدند.

از منظر امام راحل راه حل نجات از وابستگی منابع اقتصادی،تسلیحاتی و مالی به کشورهای بیگانه تربیت و تعلیم صحیح فرزندان این مرز و بوم به شمار رفته است.

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران همواره در بیانات گوهربار و با ارزش خود نسبت به اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت دانش آموزان توصیه کردند،در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:امام راحل بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و تربیت مبتنی بر تفکرات صحیح افراد تاکید داشتند.از منظر حضرت امام خمینی(س) دانش آموزان می توانند مبنای تغییر و تحولات اساسی در آینده جامعه باشند.

دکتر کاظم قجاوند استاد دانشگاه در ادامه تحلیل اندیشه و دیدگاه امام راحل مبتنی بر سرمایه گذاری برای نسل جوان و آینده سازی کشور افزود:اگر دانش آموزان منزه،با تقوا ،خویشتن دار،با علم و معرفت تربیت شوند می توانند آینده توسعه منسجم و مطلوبی را برای جامعه به همراه داشته باشند.اما در صورتی که در زمینه تعلیم و تربیت نسل جدید کوتاهی و قصور به عمل آید می تواند زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در جامعه و به نوعی از هم پاشیدگی و ناامیدی را در پی داشته باشد.

این جامعه شناس تصریح کرد:حضرت امام همیشه بر این موضوع تاکید داشتند که مقام ارزشمند دانشجو و دانش آموز به حدی بزرگ و رفیع و ارزشمند است که می تواند همه سیستم های جامعه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی بیان کرد:از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بایستی سیره نظری و علمی ائمه اطهار(ع) مطابق با آموزه های دینی در تربیت دانش آموزان خود را نشان دهد.امام خمینی(س) به دنبال ارائه روشی منحصر به فرد برای تربیت فرزندان این مرز و بوم بود که بتوانند به بصیرت و دانایی دست یابند و این دانش آموزان آینده سیاسی و دینی کشور را توسعه دهند.امام راحل اقامه نماز و تاکید بر رهیافت های دینی را قدرتی در دست آینده سازان کشور می دید و همواره ابعاد وجودی آن حضرت بیانگر سیره عملی و نظری تربیت مبتنی بر آموزه های دینی است.

قجاوند در ادامه گفت:وقت شناسی و نظم در زندگی،رعایت قانون و مقررات،مناعت طبع،عزت نفس و... همگی از ویژگی های معمار کبیر انقلاب اسلامی است که توسل به آنها می تواند راه و روش درست تربیت نسل جدید را معرفی کند.از سوی دیگر شجاعت،دلیری،قدرت مدیریت و توان تسلط و کنترل اوضاع کشوری نیز برگرفته از تفکر عالمانه امام راحل است.این ویژگی ها می تواند برای تربیت نسل جوان و متولیان آموزش و پرورش در حوزه تربیتی الگو و راهگشا باشد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین