Saturday 20 April 2024| ۰۷: ۰۵ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
شهید مفتح پیش از انقلاب در راستای سخن امام خمینی (ره) همراه با برخی از علمای انقلابی مانند شهید مطهری، جلسات هم‌اندیشی و گردهم‌آیی علما و ائمه جماعات را که من نیز در آن شرکت می‌کردم، راه اندازی کردند؛ تا اینکه پس از پیروزی انقلاب بنا بر توصیه شهید مفتح، مسجد سیدسجاد (ع) محل دایمی برگزاری این جلسات شد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین هاتفی، امام جماعت مسجد سیدسجاد (ع) گفت: براساس فرموده امام خمینی (ره) باید جلسات هم‌اندیشی علما و ائمه جماعات برگزار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، گردهم‌آیی ائمه جماعات، امروز 13 آبان در مسجد سیدسجاد (ع) تهران (محله بنی هاشم، خیابان شهید حاجی پور) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرت الله هاتفی؛ امام جماعت مسجد سیدسجاد (ع) در این مراسم، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند جلسات هم‌اندیشی و گردهم آیی علما و ائمه جماعات ولو با سکوت و صرفا به خوردن چای و میوه، مرتبا برگزار شود، که یکی از اهداف آن به وحشت افتادن حکومت شاهنشاهی بود.
 
شهید مفتح؛ بنیانگذار گردهم‌‌‌‌‌‌‌‌آیی ائمه جماعات
وی افزود: شهید مفتح پیش از انقلاب در راستای سخن امام خمینی (ره) همراه با برخی از علمای انقلابی مانند شهید مطهری، جلسات هم‌اندیشی و گردهم‌آیی علما و ائمه جماعات را که من نیز در آن شرکت می‌کردم، راه اندازی کردند؛ تا اینکه پس از پیروزی انقلاب بنا بر توصیه شهید مفتح، مسجد سیدسجاد (ع) محل دایمی برگزاری این جلسات شد.
  
بنا بر این گزارش حجت‌الاسلام سیدمحمد سجادی؛ امام جماعت مسجد جلیلی، نیز در ادامه این مراسم، گفت: طبق نظر محدث قمی، سوم صفر، سالروز ولادت امام باقر (ع) است؛ هرچند اکثر فقها و محدثین، اول رجب را سالروز ولادت آن حضرت می‌دانند.
 
ماه صفر، نحس نیست
وی با اشاره به اینکه برخی ماه صفر را نحس می پندارند، افزود: راوی نقل می‌کند «روزی پس از بروز سه اتفاق ناگوار برای من نزد امام هادی (ع) رسیدم و گفتم عجب روز نحس و ناگواری است، حضرت فرمودند شما چرا چنین حرفی می‌زنید، این اتفاقات حاصل اعمال خود ماست».
 
امام جماعت مسجد جلیلی، با بیان اینکه فرقی میان ماه صفر با سایر ماه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بروز برخی رویدادهای ناراحت کننده مانند شروع جنگ صفین و ورود سرهای شهدای کربلا در آغاز ماه صفر به شام، موجب طرح برخی اظهارنظرها درباره نحوست این ماه شده است.
 
بی فایده بودن رابطه با آمریکا
سجادی با اشاره به سخنان دیروز (12 آبان) رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانش آموزان و دانشجویان مبنی بر طرح رابطه با آمریکا از سوی برخی خواص، گفت: رابطه با آمریکا و هر ابرقدرت دیگری طبق مستندات تاریخیٍ غیرقابل انکار و تجربه مذاکرات هسته‌ای هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت.
 
بنابر این گزارش، این گردهمایی ائمه جماعات با روضه خوانی و نوحه خوانی یکی ار روحانوین حاضر در آن پایان یافت.

منبع: شبستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین