Friday 29 March 2024| ۱۱: ۳۵ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
پیوند امام خمینی با مردم پیوند عاطفی مردم با یک شخص نبود بلکه این سازمان حسی به دلیل زیست فکر دینی بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی محبت مردم به امام راحل و ولی فقیه را شعاعی کوچک از محبت به امام زمان(عج) دانست.

به گزارش آستان به نقل از ایکنا،حجت‎الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۹ آبان در نشست دبیران کانون‎های قرآن و عترت و مهدویت دانشگاه‎های سراسر کشور گفت: مفهوم مهدویت باید از منظر حقیقی و واقعی مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: اینکه امروز امام زمان(عج) چه جایگاهی از منظر انسان دارد و انسان چه وظایفی در روزمره خود نسبت به امام دارد باید مد نظر باشد تا جایگاه و وظایف کلان خود را نسبت به حضرت بدانیم.

پارسانیا اظهار کرد: همه عالم، امروز سر سفره امام زمان(عج) هستند و این حاکمیت الهی در عرصه تکوینی از سوی خداوند اراده شده است ولی مسئله امامت، یک امر تشریعی است زیرا برای امام و ماموم وظایفی را در نظر گرفته است.

وی گفت: مردم زمان امام علی(ع) پس از خلافت ایشان، به حضرت نگاهی همچون شیعیان نداشتند و ایشان در مراتب دیگری با مردم مواجهه داشتند؛ حال سوال این است که آیا مسئله حاکمیت دین تا زمان ظهور امام زمان(عج) از بین خواهد رفت و قرار نیست دیگر هیچ حکومت دینی شکل بگیرد؟ 

مسئول دبیرخانه حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: امام معصوم(ع) به نصب خاص و عام نایبانی را بر خود تعیین می‎کند؛ حاکمیت فقیه عادل عالم و جامع الشرایط به خصوصیات شخصی وی باز نمی‎گردد بلکه این مشروعیت از حیث جایگاه امام زمان(عج) است.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد مهدویت، زیست جامعه بر اساس محوریت حق و مبانی مطرح شده از سوی امام زمان(عج) است؛ اینکه جامعه اسلامی امروزه به سوی تحقق ولایت فقیه قدم برداشته و قانون اساسی را بر این اساس تدوین کند و انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه عطف در جهان ایجاد کند، در پناه واقعیت دیگری است که همان نسبت جامعه با امام زمان(عج) است.

پارسانیا اظهار کرد: پیوند امام خمینی با مردم پیوند عاطفی مردم با یک شخص نبود بلکه این سازمان حسی به دلیل زیست فکر دینی بود؛ این کاریزما، کاریزمای قانونی بود که از قبل امام زمان(عج) پیدا می کرد؛ محبتی که مردم به امام داشتند در حاشیه محبت و عشقی است که به امام زمان(عج) خود دارند.

وی گفت: اگر این محبت آسیب دیده و ضعیف شود و لوازم معرفتی امام زمان(عج) فهمیده نشود، آسیب آن به عرصه های مختلف حتی ولایت فقیه کشیده خواهد شد، به همین دلیل فهم از مهدویت رکن اصلی در فهم ولایت فقیه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین