Friday 19 April 2024| ۰۶: ۱۹ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:
دشمن در آغاز با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی کمر به نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته است.
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در آغاز با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی کمر به نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته است. 

به گزارش آستان،آیت الله سید رحیم توکل بعد از ظهر یکشنبه در تجمع بزرگ مردم اصفهان در مراسم عزاداری اربعین حسینی در میدان امام علی (ع) اصفهان با تاکید بر اینکه با شعار نمی‌توان خود را بنده خدا و ولایت پذیر معرفی کرد، اظهار داشت: مسلمانان باید در عمل بندگی خداوند را ثابت کنیم و با دارا بودن تقوی الهی و پیروی از سیره اهل بیت به این مهم دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها انجام عبادت‌های روزانه ملاک بندگی خداوند و پیروی از سیره اهل بیت نیست، اضافه کرد: ما در حال حاضر در کشور دچار مشکلات زیادی هستیم که گره آن توسط خود مردم باز می‌شود و اصلی‌ترین معضل که در بسیاری از شهرها و به ویژه شهر اصفهان که شهر شهیدان است دیده می‌شود وضعیت نا مناسب حجاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش در کشور ایران تفاوت زیادی با پوشش در کشورهای اروپایی ندارد، ابراز داشت: این در حالی است که بسیاری از پیروان پوشش اروپایی در کشور از باطن پاکی برخوردار هستند و تنها با رفتار مناسب و فرهنگسازی باید این معضل را برطرف ساخت.

وی با اشاره به اینکه نفس پاک امام خمینی (ره) و خون شهدا کشور و به ویژه شهر شهیدان یعنی اصفهان را روی پای خود نگهداشته است، افزود: این در حالی است که دشمن در آغاز با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی کمر به نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته است.

شناسایی شمر، یزید و معاویه زمانه ضروری است

توکل با تاکید بر شناسایی شمر، یزید و معاویه زمانه گفت: ما باید همواره سیره علوی که حمایت از مظلوم و برخورد با ظالم بوده است را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت در عزاداری‌ها تنها نباید به سینه زنی و زنجیر زنی و همخوانی نوحه‌ها ختم شود، اضافه کرد: تک تک ما باید سیره امام حسین (ع) و یارانش را در زندگی روزمه خود جاری سازیم تا به راه سعادت وارد شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیروی از سیره اهل بیت بهترین آزمون برای مسلمانان است، گفت: از این رو تک تک مردم در جامعه و به ویژه مسئولان باید توجه داشته باشند که ادامه راه انبیاء تنها رمز موفقیت در زندگی است و باید با این سیره برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه در روز قیامت انسان‌ها تنها به واسطه اعمالشان مورد سنجش قرار می‌گیرند و جایگاه و مقام پدر و مادر و خانواده‌شان نمی‌تواند در جایگاه آنها در قیامت تاثیری داشته باشد،‌افزود: محبت علی (ع) و اولاد این امام بزرگوار می‌تواند ما را به بهشت برساند و نباید لحظه‌ای از این مهم غافل بمانیم.

منبع:مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین