Thursday 25 April 2024| ۲۱: ۳۱ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
نقش بسیج در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مشخص بوده و هست و امروز این تفکر را در تمامی نقاط جهان می توان یافت زیرا اندیشه ای پاک و ارزشمند است.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران و اجتماع بزرگ بسیجیان در مسجد جامع این شهر برگزار شد، بسیج را مظهر ایثار و از خودگذشتگی و حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران دانست و اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ایی است که امروز تفکر و اندیشه اش در حرکت های انقلابی و اسلامی کشورهای مختلف همچون سوریه، نیجریه، بحرین و یمن به ثمر نشسته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان ،وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، پایگاه های بسیج را محل تربیت شهدای دیروز و امروز دانست و بیان کرد: نقش بسیج در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مشخص بوده و هست و امروز این تفکر را در تمامی نقاط جهان می توان یافت زیرا اندیشه ای پاک و ارزشمند است.
امام جمعه دماوند به دوران انقلاب و رشادت های بسیجیان و جوانان این مرز و بوم برای حفظ اسلام و ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) برای خدا و در راه حق قیام کرد و این قیام که با صبر و اندیشه ایی بزرگ و باوری عمیق شکل گرفت، امروز به تمامی نقاط جهان صادر شده و هر روز نیز گسترده‌تر می شود.
حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های باشکوه اربعین حسینی (ع) و حضور مردم ایران در کربلا و تشکیل موکب های عزاداری، به انفجار دیروز در حله عراق اشاره کرد و افزود: داعش با تمامی ادعای توانایی و نفوذ نتوانست خللی در امنیت اربعین و آسیبی به زائران این روز در کربلا ایجاد کند و سه روز بعد و کیلومترها دورتر از کربلا، این حرکت‌ پست را انجام و مردم بی‌گناه را مورد هدف قرار داد.
وی با بیان اینکه هدف آنان آسیب به زائران ایرانی است، گفت: اگر دشمن هر ساله با توطئه ها و دسیسه های مختلف در تلاش است تا زمینه ناامنی را در کشور عراق فراهم کند ولی این اتفاق موجب کاهش زائران اباعبدالله نخواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به هفته وقف نیز افزود: وقف یک حرکت بزرگ و الهی است زیرا انسان برای باقی ماندن بعد از مرگ باید مال و دارایی خود را در راه خدا وقف کند که این سنتی بزرگ از امامان معصوم (ع) است.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه فرهنگ وقف را از کودکی و در سطح مدارس ترویج کنیم، گفت: وقف برای اباعبدالله الحسین (ع) و ایام محرم بسیار ارزشمند است ولی می توان وقف را در بخش های مختلفی همچون بهداشت و درمان، علم و فرهنگ، بیمارستان ها، فقرا و نیازمندان تقویت کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: