Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۵۴ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
خطیب جمعه همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: این انقلابی مجاهد ، فردی بود که نقش موثری در به ثمر نشستن انقلاب داشت و به فرمان امام راحل دادستان کل کشور شد و با عزیمت به قم و تاسیس دانشگاه مفید در این شهر و تالیف کتب مختلف ، اثراتی جاویدان از خود بر جای گذاشت.
 امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بسیج به حق پشتوانه انقلاب اسلامی است گفت: بسیجیان در دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار سپاه و ارتش از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج در سال 58 اشاره کرد و افزود: دعا و رهنمودهای حضرت امام راحل در تمامی لحظات همراه بسیجیان است و خوش به حال افرادی که در این نهاد انقلابی فعالیت کرده و افتخار آفرینی می کنند.
وی گفت: این لشکر مخلص خدا در تمام دوران به طور موثری ایفای نقش کرده و همواره به عنوان بازوی توانمند انقلاب اسلامی عمل کرده است.
وی به دیدار اخیر بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار، از بسیجیان به عنوان لشکر انقلاب نام بردند و آنها را سربازان امام زمان عج نامیدند که از انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها در راستای امنیت فعالیت کرده اند.
آیت الله آل هاشم گفت: مقام معظم رهبری همچنین توصیه کردند که بسیج باید در همه لحظات در میدان باشد و گوش به فرمان ولی فقیه باشند.
وی اضافه کرد: مسئولان پایگاه ها در شناسایی افراد مصلح و شایسته در بسیج اهتمام داشته باشند و با تربیت این افراد، بصیرت افزایی در جامعه را تقویت بخشند زیرا دشمنان اعتراف کرده اند که بسیجی در همه جا حضور دارد.
وی به مناسبت دیگر هفته و فرارسیدن هفته وقف اشاره کرد و گفت: براهمیت وقف از ابتدای اسلام تاکید و توصیه شده و متولیان وقف که طبق وقف نامه و مطابق با نیات واقفان عمل می کنند کار دشواری دارند و باید دقت کنند که اگر رقبه ای گرفته می شود دقیقا به نام واقف باشد.
آل هاشم تاکید کرد: نباید بگذاریم موقوفه ای بدون استفاده به متروکه تبدیل شود و باید هر چه سریعتر به نیات این موقوفات و همچنین به ثبت رساندن آنها توجه کنیم تا این موقوفات به دست افراد ناصالح از بین نروند.
وی همچنین به مناسبت دیگر این هفته اشاره کرد و گفت: ۷ آذر سالروز تشکیل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این نیرو در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر نقش بسزایی را ایفا کرده اند.
خطیب جمعه همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: این انقلابی مجاهد ، فردی بود که نقش موثری در به ثمر نشستن انقلاب داشت و به فرمان امام راحل دادستان کل کشور شد و با عزیمت به قم و تاسیس دانشگاه مفید در این شهر و تالیف کتب مختلف ، اثراتی جاویدان از خود بر جای گذاشت.
وی در بخش دیگر خطبه های امروز نماز جمعه تبریز از مداحان و هیات های حسینی که از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی به عزاداری پرداخته اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: مردم آذربایجان در عزاداری ۲۸ صفر نیز با عزاداری مطلوب، ارادتشان به ائمه اطهار و پیغمبر را به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین