Saturday 20 April 2024| ۰۰: ۳۹ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
رئیس کل دادگستری استان مرکزی :
این ادعا قابل اثبات است و حضور فعال و چشمگیر انسان‌هایی که فداکارانه و بدون هیچ چشمداشتی خدمات ارائه می دهند گواهی براین ادعا است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شجره طیبه بسیج که درسال۵۸ به فرمان بنیانگذار انقلاب تشکیل شد، هم اکنون ابعاد بین المللی یافته و تجلی آن در کشورهایی همچون لبنان، سوریه وعراق بارز است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی ضمن نکوداشت هفته بسیج اظهار داشت: با ابتکاری که حضرت امام خمینی(ره) در آذرماه سال ۵۸ به خرج دادند این شجره طیبه در کشور نهادینه شد از این رو از بسیج می‌توان به عنوان یک تجربه ماندگار انقلاب یاد کرد.

وی با تأکید براینکه خدمات بسیج در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست افزود: خوشبختانه ابتکار حضرت امام(ره) در این حوزه، کاربردی جهانی و بین المللی دارد، این ادعا قابل اثبات است و حضور فعال و چشمگیر انسان‌هایی که فداکارانه و بدون هیچ چشمداشتی خدمات ارائه می دهند گواهی براین ادعا است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: امروز یکی از چالش‌های اصلی افراد ضد انقلاب با انقلابیون دلسوز، فعالیت‌ها و خدمات قابل توجه بسیج است چراکه مظهر اصلی بسیج امروز در حزب‌الله لبنان، سوریه و عراق به خوبی نمایان بوده و مردم این کشورها با الهام گرفتن از تفکر بسیجی در برابر ظالمان و جنایتکاران سفاک ایستاده اند و از کیان خود دفاع می‌کنند.

عبداللهی در ادامه سخنان خود به سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هدایت بشر از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) آغاز شد و امروز حرکت میلیون‌ها زائر به سمت کربلای معلی و حرمین شریفین در عراق، نشان از قدرت جهان اسلام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعضای جدید شورای حل اختلاف استان را به داشتن سعه صدر توصیه کرد و گفت: داشتن بیانی نرم در برابر همنوع، رحمتی از جانب خداست که اعضای شورای حل اختلاف به این خصیصه مزین هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: چند سالی است که بودجه قوه قضاییه بر حسب هزینه درآمدها بسته می‌شود، ما با مشکلات فعالان حوزه شورای حل اختلاف آشنا هستیم و با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است هزینه درآمدها به طور عادلانه تقسیم شود.

عبداللهی با تأکید بر اینکه با فعالیت قابل توجه شورای حل احتلاف از پرونده‌های ورودی به دادگستری کاسته خواهد شد، ابراز کرد: فعالیت این مجتمع بر حل اختلافات و برقراری صلح و سازش پایه گذاری شده که امید است در این رابطه، شاهد کاهش چشمگیر پرونده در دستگاه قضا باشیم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین