Friday 19 April 2024| ۰۶: ۲۹ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
تبیین سیره بزرگانی چون حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین سیره شهدا و فرماندهان دفاع مقدس به عنوان الگوهای راستین سبک زندگی هستند.
 رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، از تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یکی از مهمترین اهداف دشمن در جنگ نرم یاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگردرباره اقدامات دولتی صورت گرفته به منظور تاثیرگذاری و ایجاد تغییر در سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: تحولات مثبت نشان می دهد که نتیجه اقدامات صورت گرفته در این حوزه از سوی دولت ها بوده اما باید قبول کنیم که تاثیر مورد انتظار و مطلوب حاصل نشده است. 
وی افزود: بعد از دوران جنگ تحمیلی، دشمن وارد جنگ نرم با ایران شد و از آنجا که در جنگ نرم دشمن تلاش می کند تا نوع نگرش و زیستن افراد هدف را به شکل مقصود خود تغییر دهد، لذا مولفه هایی از فرهنگ که مقوم سبک زندگی اسلامی است مورد توجه و اهتمام دشمن در پروژه جنگ نرم قرار گرفته است. 
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:به همین جهت سبک زندگی بخشی از اقشار مختلف در پاره ای موارد به سمت و سویی حرکت کرده که با معیارهای انقلابی انطباق کافی ندارد.
کارگر ادامه داد: همچنین عدم استفاده از نیروهای متخصص و دلسوز در بخش های حساس ارایه محتوای فرهنگی که در واقع در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد از جمله مسائلی است که در این زمینه باید به آن توجه داشت و لذا باید متخصص ترین افراد در این عرصه به کار گرفته شوند در حالیکه در موارد بسیاری اینگونه نیست.
وی عدم پایبندی برخی مسئولان در پاره ای از سطوح به مولفه های انقلابی و دینی را از دلایل عدم تاثیرگذاری در سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست و گفت: این مساله به بی اثر شدن اقدامات صورت گرفته در آن حوزه منجر می شود. مثلا تبلیغ یک ارزش نظیر ساده زیستی در صورتی در مخاطب تاثیر خواهد کرد که مسئولان امر نیز التزام عملی به این ارزش داشته باشند. 
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درباره مهمترین ویژگی های فرهنگی در سه دهه گذشته افزود:‌ بخشی از فرهنگ که در عرصه فردی و اجتماعی پدیدآورنده سبک زندگی است، دچار تحولات قابل تاملی شده است. 
وی ادامه داد: بخشی از این تحولات در جهت مثبت بوده که می توان به شرکت میلیون ها مشتاق در پیاده روی اربعین حسینی، اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی اشاره کرد که رویش نسلی که لباس مقدس دفاع از حرم به تن کرده یکی از تحولات مثبت در سبک زندگی اقشار مختلف جامعه است.
کارگر همچنین گفت: از آنجا که فرهنگ اسلامی نشأت گرفته از آموزه های دینی است و دین اسلام متناسب با فطرت الهی بشریت تشریع شده، به نظر می رسد در صورت اهتمام به موقع، اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با سیاستگذاری های صحیح و اصولی که ضمانت اجرای لازم و متناسب را داشته باشند، همراهی خواهند کرد. 
وی خواستار توجه دقیق و علمی به منابع دینی، پرهیز از تندروی و کم حوصلگی در حصول نتیجه و البته به کارگیری ظرایف انسان شناختی در حوزه های فردی و اجتماعی و به کارگیری افراد متخصص و دلسوز در این مسیر شد.
کارگر افزود: معتقدیم با عزم و اراده جمعی می توان موانع فکری و فرهنگی را از مسیر حرکت ملت به سوی آرمان ها برداشت.
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تبیین و نشر فرهنگ عاشورا و سیره شهدا، استفاده از زندگی رزمندگان و ایثارگران که مصادیق حقیقی سبک زندگی جهادی هستند و استفاده از فرصت اردوهای راهیان نور، تبیین سیره بزرگانی چون حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین سیره شهدا و فرماندهان دفاع مقدس به عنوان الگوهای راستین سبک زندگی هستند.
وی همچنین افزود: طراحی و تقویت پویش های مردمی با موضوع تبعیت از سبک زندگی شهدا و سایر بزرگان از جمله اقداماتی است که در جهت تسهیل روند درونی سازی ارزش ها و مولفه های سبک زندگی اسلامی می توان از آنها بهره برداری کرد.
همایش ملی سبک زندگی اسلامی ایرانی از روز یکشنبه به مدت دو روز در تهران با هدف پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب و با محوریت گفتمان سازی و بررسی ابعاد موضوعی و راهکارهای عملی اصلاح و تقویت رفتارهای عمومی در زندگی روزمره برگزار می شود.

منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین