Friday 29 March 2024| ۱۷: ۰۶ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
امام خمینی (ره) فرمودند حکومت اسلامی، حکومت قانون است و همه باید به قانون تمکین کنند نه اینکه قانون را با خود تطبیق دهند و همه وظیفه دارند به قانون احترام بگذارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: روشن شدن وضعیت برخی فسادها، اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی از مطالبات مقام‌ معظم رهبری و مردم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد به 16 آذر روز دانشجو اشاره و اظهار کرد:  امروز دانشجویان با سلاح علم و تقوا، بصیرت، آگاهی، دشمن‌شناسی و بنیه علمی قوی در هر زمینه‌ای تخصص لازم را دارند و این نشان از وجود  نیروی انسانی توانمند در ایران اسلامی است.

وی با تاکید براینکه دانشجویان بابصیرت، آگاه، ضد استکبار و مطالبه‌گر از جمله اقشاری هستند که با جدیت منویات مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: یکی از مطالبات دانشجویان از مسئولین تحقق اقتصاد مقاومتی است و آنان با شجاعت و صراحت در این میدان گام ‌می‌نهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید براینکه روشن شدن وضعیت برخی فسادها، اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی از مطالبات مقام معظم رهبری و مردم است، خاطرنشان کرد: چرا دولت و دستگاه قضا در این‌باره اقدام نمی‌کنند و این درحالی است که مقام معظم رهبری دوباره تذکر می‌دهد.

وی بیان کرد: این موضوع باعث سلب اعتماد مردم از مسئولین و ایجاد فاصله طبقاتی شده است.

آیت‌الله میرعمادی  با تاکید براینکه دولت باید در قبال افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند پاسخگو باشد، یادآورشد: مردم و دانشجویان انتظار دارند چنانچه قصور و بی‌تدبیری صورت گرفته با آن برخورد شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد برخورد دو قطار مسافربری و کشته شدن 50 نفر از هموطنان را  نتیجه بی‌تدبیری عنوان کرد و با بیان اینکه چنانچه مجازات سخت صورت گیرد افراد احساس مسئولیت می‌کنند، اضافه کرد: انتظار مردم و دانشجویان پاسخگویی به این سوالات است نه اینکه بعد از دو روز مطرح کردن به دست فراموشی سپرده شود.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه  با اشاره به 7 آذر روز نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از توان دفاعی بالایی برخوردار است و تامین امنیت دریایی، ایستادگی در برابر دزدان دریایی و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در دریا از وظایف مهمی است که برعهده این نیروست.

وی  با بیان اینکه  نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس فراموش نشده و مقاومت 34 روزه تکاوران دریایی در خرمشهر همچنان در ذهن ملت ایران ثبت است، یادآورشد: نیروی دریایی دوران دفاع مقدس نیرویی مقتدر بوده که تجاوزات دریایی حامیان صدام را مهار کرد و در طول این مدت کارنامه درخشانی داشته است.

وی تاکید کرد:چنانچه دشمن قصد کوچکترین تجاوزی از طریق دریا داشته باشد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با داشتن امکانات و تجهیزات و وجود   دلاورمردان در همان لحظه پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: شناورهای بزرگ آمریکا، اروپا و برخی کشورها در خلیج‌فارس حاضر هستند اما نمی‌توانند هیچگونه اقدامی انجام دهند و در برخی مواقع این شناورها از نیرویی دریایی جمهوری اسلامی استمداد می‌کنند که این مهم بیانگر قدرت و توان دفاعی نیروی دریایی است.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به نامگذاری 12 آذر روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که امام خمینی(ره) بر آن تاکید فراوان داشتند قانون و قانونگرایی بوده است؛ امام خمینی (ره) فرمودند حکومت اسلامی، حکومت قانون است و همه باید به قانون تمکین کنند نه اینکه قانون را با خود تطبیق دهند و همه وظیفه دارند به قانون احترام بگذارند.

میرعمادی با تاکید براینکه  کشور باید بر اساس قانون اداره شود، گفت: قانون باید محترم شمرده شود و باید کسانیکه قانون را تصویب می‌کنند همه‌جانبه بنگرند و مصلحت را در نظر بگیرند تا قانون صحیح و متقن تصویب کنند.

وی از قانون ترافیکی شهر خرم‌آباد انتقاد کرد و افزود: قانون نباید همانند قانون ترافیک خرم‌آباد باشد چنانچه غریبه‌ای وارد شهر شود به راحتی نمی‌تواند آدرس پیدا کند و پس از چندین بار سردرگمی به مقصد می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآورشد: برخی قوانین به گونه‌ای است که افراد را وادار به انجام خلاف می‌کنند پس باید به شکلی وضع شود که مردم به رعایت قانون مقید شوند.
منبع: ايسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین