Friday 19 April 2024| ۰۰: ۱۲ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
امام جمعه موقت ساری :
او قانون اساسی را اساس نظام و فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد : همه ما وظیفه داریم به مصوبات مجلس شورای اسلامی که توسط شورای نگهبان تائید شده ، احترام بگذاریم.
 امام جمعه موقت ساری گفت: ماندگاری، عزت و اقتدار نظام الهی را با تبعیت بی چون و چرا از رهنمود های رهبر معظم انقلاب رقم می زنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری افزود: نظام جمهوری اسلامی در سایه سار رهبری امام خمینی (ره) و رشادت رزمندگان به وقوع پیوست و برای به این منظور خسارات جبران ناپذیری را متحمل شدیم.
وی شهادت بسیاری از جوانان کشور را بزرگ ترین هزینه برای احیای اسلام و استقرار نظام الهی دانست و افزود : این شهادت طلبی ها پس از 37 سال همچنان به قوت خود باقی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران ، جمهوری اسلامی را نماد استکبار ستیزی در جهان دانست و گفت : همه ما اعم از مردم و مسئولان باید برای حفظ این نعمت الهی هوشیار و بیدار باشیم.
خطیب جمعه ساری از 12 آذر به عنوان روز قانون اساسی یاد کرد و افزود : قانون اساسی جمهوری اسلامی 38 سال پیش در چنین روزی توسط امام راحل به تصویب رسید.
او قانون اساسی را اساس نظام و فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد : همه ما وظیفه داریم به مصوبات مجلس شورای اسلامی که توسط شورای نگهبان تائید شده ، احترام بگذاریم.
یوسف پور به تبعیت از قانون تاکید کرد و مخالفت با آن را مخالفت با نظام دانست.
وی به 16 آذر به عنوان روز دانشجو اشاره و از دانش، دانشجو و دانشگاه به عنوان عناصر مقدس در جمهوری اسلامی یاد کرد.
امام جمعه موقت ساری با تاکید بر ضرورت تبیین فلسفه روز دانشجو و شهادت سه تن از دانشجویان در مخالفت با سفر رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1332 به ایران ، علم محوری با معنی صحیح ، داشتن تفکر اسلامی ، انقلابی بودن و پیروی از ولایت را وظیفه عموم دانشگاهیان دانست.
وی با اشاره به استفاده از دانشجو برای استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی ، گفت : همه مسئولان دانشگاهها و سایر مراکز علمی موظفند تا برای ارتقاء سطح علمی کشور بکوشند.
او از شهادت شماری از زائران اربعین حسینی به دست داعشیان و حادثه قطار تبریز به مشهد به عنوان دو فاجعه جانگداز در روزهای اخیر یاد و تاکید کرد که با اجرای برنامه های کاربردی، احساس مسئولیت بیشتر مسئولان و نظارت مستمر باید مانع چنین حوادث تلخ شد.
امام جمعه موقت ساری ضمن تبریک دهه وقف از زحمات مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه در مازندران قدردانی کرد و گفت: فرهنگ وقف درواقع معامله با خداوند است و در این راه باید سودای تجارت و مال اندوزی را از ذهن دور کرد.

منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین