Friday 19 April 2024| ۲۰: ۳۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
آن روزی که آمریکا اعلام قطع رابطه با ایران کرد، حضرت امام خمینی (ره) فرمود «ما به رابطه با آمریکا چه احتیاجی داریم» و ایشان نقل به مضمون اینگونه فرمود که ما نان و پنیر خود را می خوریم و استقلالمان را حفظ می کنیم.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت اسرافکاری هستیم و برای اصلاح این فرهنگ همه اعم از مردم و دولتمردان باید درگیر شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی سبک زندگی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره تاثیر رفتار مدیران و مسئولان نظام بر روحیه اسراف و تجمل گرایی افزود: رفتار مدیران در این زمینه بسیار موثر است و مردم به مسئولان بلندپایه نگاه می کنند.
وی با بیان این روایت از امیر مومنان(ع) که فرمود «الناس بملوکهم اشبه منهم بابائهم» گفت: یعنی مردم آنقدر که از روسای خود تقلید می کنند از پدر و مادر خود تقلید نمی کنند و حتما عده ای از مسئولان مقصر بوده اند.

** امثال بنده در ترویج فرهنگ مصرف غفلت کردند 
حداد عادل در پاسخ به خبرنگاری که درباره ضرورت تبدیل اصول اخلاقی برای فرهنگ مصرف و مسئولیت دولتمردان و مردم پرسیده بود، اظهار داشت: چون امثال بنده غفلت کردند.
وی افزود: ما ملت اسرافکاری هستیم و برای اصلاح این فرهنگ همه اعم از مردم و دولتمردان باید درگیر شوند.

** صرفه جویی با مهندسی فرهنگی نهادینه می شود
حداد عادل به عبارت مهندسی فرهنگی از سفارش های رهبر معظم انقلاب استناد کرد و گفت: عمق مهندسی فرهنگی این است که همه باید بیایند و همانگونه که در یک پالایشگاه با دخالت صد تخصص و انجام کار تخصصی از سوی کارشناس مربوطه در وقت مناسب صورت می گیرد، برای ریشه کردن این معایب و نهادینه کردن اخلاق درست باید مهندسی فرهنگی محقق شود.
وی از صدا و سیما، آموزش و پرورش، مسجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه و روحانیت، نویسندگان و هنرمندان به عنوان کارشناسانی یاد کرد که می توانند در رفع مشکلات اسراف و ترویج فرهنگ صرفه جویی تلاش کنند.
عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی افزود: با کارهای پراکنده و مدیریت نشده فقط حرف می زنیم و رفتارهای غلط نیز سرجای خود وجود دارد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین از فضای مجازی به عنوان تهدیدی یاد کرد که فقط با تصمیم شورای عالی فضای مجازی امکان تبدیل شدن به یک فرصت را دارد.
وی در پاسخ سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر سفارش رهبر معظم انقلاب برای استفاده از فرصتی به نام فضای مجازی گفت: فضای مجازی موجود فقط یک تهدید است و زمانی این فضا به فرصت تبدیل می شود که شورای عالی فضای مجازی جدی گرفته شود.
وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، از عملکرد شورای عالی فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: این شورا هر 6 ماه یک بار هم تشکیل جلسه نمی دهد، در حالی که باید ضمن برگزاری جلسات، به برنامه ریزی و اجرای آن برنامه ها بپردازند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد: هیچ چیز در فضای مجازی، اسلامی نیست که بخواهیم درباره ارتباط آن با سبک زندگی اسلامی صحبت کنیم و امروز فضای مجازی به مکانی تبدیل شده که شما می توانید بدون پذیرش هیچ مسئولیتی هر مطلبی را منتشر کنی در حالی که این مساله نه در اسلام و نه در هیچ جای دیگر دنیا سابقه ندارد.

** آمریکا بداند استقلال خودمان را به هر قیمتی حفظ می کنیم
حداد عادل در پاسخ به خبرنگاری درباره تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا گفت: تدبیر و مذاکره در این زمینه لازم است ولی اگر دشمن بفهمد که ما ساده لوحانه به او اعتماد کرده ایم و احساس ضعف می کنیم، باید بدانیم درصورتی که یک قدم به عقب بگذاریم قطعا او دو قدم به جلو می آید و نتیجه آن را نیز دیدیم و آمریکا باید بداند که ما مصمم هستیم و استقلال خودمان را به هر قیمتی حفظ می کنیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن روزی که آمریکا اعلام قطع رابطه با ایران کرد، حضرت امام خمینی (ره) فرمود «ما به رابطه با آمریکا چه احتیاجی داریم» و ایشان نقل به مضمون اینگونه فرمود که ما نان و پنیر خود را می خوریم و استقلالمان را حفظ می کنیم.
همایش ملی سبک زندگی به همت شورای فرهنگ عمومی کشور از روز گذشته (یکشنبه) در هتل لاله آغاز به کار کرد و عصر امروز(دوشنبه) پس از برگزاری کارگاه های آموزشی به کار خود پایان می دهد.

منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین