Thursday 25 April 2024| ۱۹: ۲۹ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به مناسبت روز دانشجو؛
۱۵ خرداد از خاطره‌ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هرچه بیشتر آن را زنده نگاه داشت.
وظایف خطیر جوانان تحصیلکرده و دانشجویان در نگاه امام خمینی(س)

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مرداد 1349 در نجف برای شناساندن اسلام به جوامع بشری برای دانشجویان فارسی زبان در آمریکا و کانادا پیامی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،متن پیام امام خمینی(س) که به مناسبت انتشار جزوه ای در بزرگداشت 15 خرداد بود به شرح زیر است:

بسمه تعالی

خدمت گروه دانشجویان پارسی زبان در امریکا و کانادا

جزوه‌ای که به یاد جنایات ۱۵ خرداد و قتل عامی که برای سرکوبی ملت ایران در مقابل استعمار تهیه شده بود ملاحظه کردم. گرچه به واسطه دوری شما از محل جرم، بعض مطالبْ نارسا و بعضْ با واقع تطبیق نداشت لکن اصول مطالب صحیح بود.

۱۵ خرداد از خاطره‌ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هرچه بیشتر آن را زنده نگاه داشت. ۱۵ خرداد که مصادف با دوازده محرّم بود، سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود، و از شعله‌های فروزان نهضت سید مظلومان در مقابل دستگاه استبداد بنی امیه - علیهم اللعنة - بود. فداکاری ملت شجاع و متدین ایران در سایه فداکاری حضرت سید الشهداء - علیه السلام - بود. 

باید در پناه قضیه بزرگ عاشورا، مصیبت جانسوز دوازده محرّم و ۱۵ خرداد زنده و جاوید بماند. این سند بزرگ را در قبال ادعاهای پوچ دستگاه جبار که «ملت با ماست» نباید فراموش کرد. مسلمان نمی‌تواند موافق و معاون دستگاه ظلم و ستم باشد؛ دستگاهی که احکام اسلام را یکی پس از دیگری محو نموده و می‌نماید. آنها که به این‌ دستگاه، سرسپرده و پیوسته‌اند، مشتی آلوده به شهوات ننگین بیش نیستند و ملت نجیب ایران از آنها بیزار است چنانچه اولیای خداوند از آنها بیزارند.

شما جوانان تحصیلکرده در هر جا هستید وظایف خطیری دارید: وظیفه دفاع از اسلام که به عهده هر فرد مُسْلم است؛ وظیفه دفاع از میهن و استقلال آن که از وظایف حتمیه اسلامی است؛ وظیفه شناساندن اسلام بزرگ به جوامع بشری، چه از ناحیه طرز حکومت و بسط عدالت آن و چه از ناحیه رفتار والی مسلمین با ملت، و چه از کیفیت معامله والی با بیت المال مسلمین. شماها باید معرفی کنید اسلام را تا رژیمها و حکومتها بفهمند معنی حکومت و پاسداری از ملت را؛ تا جوامع بشری بدانند اسلام چه نحو حکومتی می‌خواهد؛ تا افکار غلطی که به واسطه عمال استعمار به جوانهای ما تحمیل شده است تغییر کند. بکوشید و خود به احکام اسلام عمل کنید و دیگران را وادار به عمل کنید، و پرده‌های ضخیمی که کجروان بر چهره نورانی اسلام افکنده‌اند برطرف کنید. ان شاء الله تعالی خداوند به شما توفیق خواهد داد.

در خاتمه باید از کوششهای شما جوانان و جوانهایی که در سایر کشورها، دور از میهن، به اسلام و ممالک اسلامی خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر کنم. والسلام علیکم.

روح الله الموسوی الخمینی

منبع:صحیفه امام جلد دو ص288

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: