Tuesday 23 April 2024| ۱۳: ۵۹ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
رهبر شورای همبستگی ملی پاکستان:
'مردم جهان از جمله امت اسلامی باید نسبت به توطئه های ضداسلامی غرب و صهیونیسم هوشیار باشند و به جای قضاوت کردن براساس ظواهر، در اهداف پشت پرده و توطئه هایی که برای متلاشی کردن جهان اسلام طراح شده، تعمق کنند.'
رهبر شورای همبستگی ملی پاکستان، متشکل از 25 گروه مذهبی اهل تسنن و تشیع در این کشور، هفته وحدت را یادگار نیک بجا مانده از امام خمینی(ره) دانست و اتحاد میان گروه ها،جوامع و امت های اسلامی را تنها عامل غلبه بر توطئه ها و نقشه های گسترده علیه جهان اسلام برشمرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان،'صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر' گفت: امام خمینی(ره) رهبری با بصیرت بودند که بدرستی همواره بر ضرورت وحدت میان گروه ها، جوامع، کشورها و آحاد امت اسلامی برای مقابله با اسلام ستزی ها و حرکت های تفرقه افکنانه علیه امت اسلامی تاکید داشتند و امروز نیز آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، با همان بصیرت و حرکت در همان مسیر، نقشی ارزنده در تقویت وحدت جهان اسلام دارند.
این شخصیت مذهبی اهل تسنن پاکستان اظهار داشت که صهیونیست ها، اصلی ترین عامل مشکلات امروز جهان اسلام هستند و برخی عوامل غربی نیز سعی در اختلاف افکنی میان کشورها و امت های مسلمان دارند و در چنین فضایی، هوشیاری و بصرتی که بینانگذار هفته وحدت از آن برخوردار بودند، نیازمند ترویج بیشتر در میان جوامع اسلامی است.
وی با بیان اینکه وحدت همواره مورد تاکید تمام رهبران حقیقی جهان اسلام بوده و هست، گفت: اما امروز شرایط جهانی به گونه ای است که جهان اسلام، بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ، نیاز به اتحاد و همدلی دارد.
رهبر شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: دشمنان اسلام هرلحظه درحال طراحی توطئه های جدید برای تضعیف جهان اسلام از طریق ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند و برخی قدرت ها هم با سوء استفاده از چنین فضایی، درحال چپاول منابع و ثروت های خدادادی کشورهای مسلمان هستند. چنین وضعیتی هرگز زیبنده جهان اسلام نیست.
'در شرایط امروزی، توجه به هفته وحدت و آموزه های بزرگان دینی ما درخصوص ضرورت اتحاد و برادری، برای عبور از گرداب توطئه ها و هجمه های آشکار و پنهان دشمنان علیه جهان اسلام، امری واجب است.'
این شخصیت مذهبی و اهل تسنن پاکستان گفت: گروه های تروریستی در نام ها و اشکال مختلف از جمله گروه تکفیری داعش که نام مسلمان را بر خود نهاده اند، در واقع ساخته دست صهیونیست ها و برخی غربی ها هستند که با هدف تیشه زدن به ریشه اسلام ایجاد شده اند. اقدامات ضدانسانی که این گروه های تروریستی-تکفیری مرتکب می شوند، هرگز جایگاهی در اسلام ندارد و تنها برای بدنام کردن اسلام و مسلمانان است.
'مردم جهان از جمله امت اسلامی باید نسبت به توطئه های ضداسلامی غرب و صهیونیسم هوشیار باشند و به جای قضاوت کردن براساس ظواهر، در اهداف پشت پرده و توطئه هایی که برای متلاشی کردن جهان اسلام طراح شده، تعمق کنند.'
امروز، دوشنبه، مصادف با 12 ربیع الاول سال 1438 هجری قمری، و بنا به برخ روایات سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) است. بر اساس برخی روایات نیز پیام گرامی اسلام در روز 17 ربیع الاول دیده به جهان گشودند. 
حضرت امام خمینی (ره) در ابتکاری ماندگار، برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر (ص) به عاملی وحدت بخش میان مسلمان تبدیل شود، از روز 12 تا 17 ربیع الاول را 'هفته وحدت' نامگذاری کردند.

منبع: ايرنا


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین