Saturday 20 April 2024| ۱۰: ۰۰ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
امام جمعه موقت سمنان
عبدوس با بیان اینکه تا پیش از انقلاب حوزه و دانشگاه عمدتا در مقابل هم بودند گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت های امام راحل حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گرفته و برای حفظ و سربلندی نظام اسلامی تلاش کردند.
امام جمعه موقت سمنان گفت: دشمن به دنبال تقابل بین جامعه دانشگاهی و جامعه دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سمنان با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه از دکتر مفتح به عنوان نمادی از این وحدت یاد و اظهار کرد: امام خمینی(ه)با درک درست هدف دشمنان و نام‌گذاری این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه، مانع از سودجویی‌های دشمنان انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان این‌که وحدت بین این دو باید در اهداف متجلی شود، اضافه کرد: بدیهی است که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه به معنا نیست که دانشجویان، طلبه و طلاب، دانشجو شوند بلکه وحدت حوزه و دانشگاه باید در دستیابی به یک هدف والای مشترک که همانا حفظ نظام جمهوری اسلامی است خود را نشان دهد.

عبدوس با بیان اینکه تا پیش از انقلاب حوزه و دانشگاه عمدتا در مقابل هم بودند گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت های امام راحل حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گرفته و برای حفظ و سربلندی نظام اسلامی تلاش کردند.

امام جمعه موقت سمنان با اذعان به این‌که آزادی‌های اجتماعی و آزادی معنوی هر دو از معرف دینی هستند، افزود: آزادی اجتماعی تا مادامی که به عفت عمومی جامعه ضربه نزند و به بی‌بندوباری، انحراف و گناه آلوده نشود مانعی ندارد.

خطیب این جمعه سمنان با بیان این‌که با برگزاری برنامه‌های شاد مخالفتی نداریم، تصریح کرد: مسئولان باید با بهره‌گیری از هنر برنامه‌ریزی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برگزاری این برنامه‌های شاد به سمت گناه نرود.

وی عوامل اجرایی این برنامه‌های شادی محور را مخاطب قرار داد و گفت: نباید برای درآمد بیشتر و هیجان کاذب زمینه‌ای فراهم شود که از چارچوب دین خارج شود.

عبدوس، برگزاری برنامه‌های شاد معقول را نیاز جامعه جوان دانست و گفت: این برنامه‌ها باید در چارچوب دین برگزار شده و در برپایی آنها باید به عرف و عفت جامعه توجه شود.

وی با بیان این‌که باید مانع از هجمه‌های فرهنگی شویم، خاطرنشان کرد: اگر آزادی اجتماعی در چارچوب آزادی معنوی و معارف اسلامی برگزار نشود منفعتی برای جامعه هم به دنبال ندارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز سمنان به پیروزی های اخیر جبهه مقامت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با درک درست سیاست‌های آمریکا و ائتلاف بزرگ مخالفان مقاومت، از پیش این پیروزی‌ها را پیش‌بینی کرده بودند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان این‌که جهان اسلام امروز با ماهیت تکفیری‌ها و طرفداران آنها بیشتر آشنا شده، تصریح کرد: جهان اسلام امروز بیش از گذشته چهره بدلی و دروغین اسلام آنها را شناخته است.

عبدوس تروریست‌های داعش را تجسم اسلام آمریکایی خواند و اضافه کرد: پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه حامیان اسلام آمریکایی و از جمله عربستان، صهیونیست‌ها، آمریکا و...را به وحشت انداخته است.

وی با انتقاد از بدعهدی آمریکا و نقض برجام گفت: آمریکا هیچ‌گاه مورد اعتماد نبوده و این حقیقت امروز بیش از گذشته برای همگان روشن شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین