Tuesday 23 April 2024| ۱۴: ۵۳ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
وی با اشاره به این که نهایت وحدت باید رسیدن به اهداف و آرمان‎های انقلاب شود، اظهار کرد: اگر هدف یکی شود، وحدت حاصل شده و دشمن نمی تواند گذشته کشور را بگرداند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با یادآوری این که بخش عمده جمعیتی که در پیروزی انقلاب نقش داشت دانشگاهیان و جوانان بودند، گفت: امام برای خنثی کردن طرح استعماری دشمن وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیدار با روسای دانشگاه های استان و جمعی از دانشجویان به مناسبت روز وحدت و دانشگاه، اظهار داشت: میلاد رسول مکرم اسلام را سپری کردیم و ایشان همواره مسائل اخلاقی را مورد تاکید داشتند.

وی باتاکید بر این که جامعه امروز به شدت نیازمند مسائل اخلاقی است، افزود: روز شهادت آیت الله مفتح را پیش رو داریم و این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه گرگان با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه در کلام حضرت امام (ره) حتی قبل از انقلاب هم بیان شده است، گفت: باید بررسی شود چرا اندیشمندان و امام راحل روی این مساله تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خواستار عملیاتی شدن شعار وحدت حوزه و دانشگاه شد و ادامه داد: در رژیم گذشته بنا نبود رابطه ای بین حوزه و دانشگاه باشد و تلاش می‌کردند هر دو را نسبت به هم بدبین کنند.

وی به بیان خاطره‌ای از حوادث قبل انقلاب پرداخت و گفت: زمانی شهید مطهری در دانشگاه سخنرانی داشتند و رژیم به دلیل نگرانی می‌خواست مانع از این سخنرانی شود، به همین دلیل جمعی از طلبه ها از شهرستان ها جمع شدیم و به سخنرانی رفتیم تا مانع از برگزاری آن نشوند و این مسئله نشان از وحشت رژیم نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه بود.

آیت الله نورمفیدی این عملکرد رژیم شاهنشاهی را استعمارگرانه دانست و بیان کرد: ریشه این برنامه ریزی به سال های قبل تر باز می گردد و آن ها دنبال کمرنگ کردن جایگاه علما در جامعه بودند.

وی به بیان نقش علما و تاثر آنان در حاکمیت پرداخت و افزود: فتوای یک عالم باعث شد شرکت انگلیسی بار خود را از کشور جمع کند و این نشان میدهد رژیم گذشته جایگاه علما را دیده بود و می خواست این جایگاه را تضعیف کند.

نورمفیدی ادامه داد: آن ها دنبال بدبین کردن دانشگاهیان نسبت به حوزه های علمیه بودند تا اتحادی بین این دو قشر تاثیرگذار جامعه ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: حضرت امام (ره) هم به این مسئله واقف بود و آن را یک طرح استعمارگرانه می دانست.

وی با یادآوری این که بخش عمده جمعیتی که در پیروزی انقلاب نقش داشت دانشگاهیان و جوانان بودند، اضافه کرد: امام برای خنثی کردن طرح استعماری دشمن وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد.

وی با تاکید بر این که انتخاب روز شهادت آیت الله مفتح به جا و هوشمندانه بود، گفت: شهید مفتح یک روحانی بود که تحصیلات دانشگاهی هم داشت.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف است، افزود: طلبه ها و روحانیون سال ها درس می خوانند و مطالعه می کنند تا به درجه ای از فقه برسند و دانشجویان هم سال ها مطالعه می کنند تا بتوانند در زمینه های علمی و تخصصی خود به دستاوردهای پژوهشی برسند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: علم، کشف رموز عالم خلقت است و رنگی ندارد، اما برخی علوم مانند علوم انسانی تحت تاثیر نگاه افراد قرار می گیرد.

وی بیان کرد: نگاه غرب به انسان مادی است، ولی اسلام نگاه خلیفه الله به انسان دارد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: اقتصاد هم یک علم از علوم انسانی است و بسیاری از مسائلی که در اقتصاد دنیا مطرح می شود ما در نگاه اسلامی این علم نداریم مانند مسائل ربا در بانک و مسائل حقوقی.

وی اضافه کرد: ما در اسلام برای خود معیارهایی داریم و دانشگاه ها باید بپذیرند که علوم باید با معیارهای اسلامی سازگار باشند، از سوی دیگر حوزه هم باید بپذیرد که در مسائل فقهی باید از نظر علمی آگاه باشند و راهکارهای علمی را بررسی کرده باشند.

وی با بیان این که وحدت در هدف بسیار مهم است، گفت: به عنوان ایرانی و مسلمان دارای هدف و آرمان هستیم و اگر بی هویت و آرمان شویم، تابع دیگران خواهیم شد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هدف مشترک همه این است که کشور به قله های موفقیت و پیشرت برسد.
 وی یادآور شد: دانشجو و طلبه هم باید هدفدار باشند و برای خود چشم اندازی تعریف کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که آیا علومی که ما از غرب پیروی می کنیم درست یا خیر؟ تصریح کرد: آیا هرچه غرب می سازد باید بپذیریم و آیا علومی مانند معماری آن درست است؟ زمانی که ما دانشمندان مطرح داشتیم و افرادی مانند مولوی و حافظ داشتیم غرب کجا بود؟
 آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که همه باید تلاش کنیم تا کشور در همه زمینه ها پیشرفت کند، گفت: نباید وحدت را در مسائل شکلی و ظاهری محدود کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد نه تنها به وحدت لطمه می زند بلکه جدایی ایجاد می کند.

وی با اشاره به این که نهایت وحدت باید رسیدن به اهداف و آرمان‎های انقلاب شود، اظهار کرد: اگر هدف یکی شود، وحدت حاصل شده و دشمن نمی تواند گذشته کشور را بگرداند.

وی تاکید کرد: هم طلبه و هم دانشجو باید صاحب نظر و عالم شوند و اگر هر دو به علم خود مجهز باشند به وحدت می‌رسند زیرا علم با علم دعوا نمی‌کند بلکه علم با جهل سر جنگ دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین