Thursday 28 March 2024| ۲۱: ۱۵ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:
ما باید اعمال صالح را در وجود خود تقویت کنیم تا دشمنان اسلام جرأت نداشته باشند که به دین اسلام و مسلمانان توهین کنند وبه تفرقه میان مسلمانان بپردازند.
 معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه ریزی امور مسلمین باید به گونه ای باشد که اجازه داده نشود سرمایه های کشورهای اسلامی علیه یگدیگر مصرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، «حسین روحانی نژاد» که به مناسبت هفته وحدت به هرات افغانستان سفر کرد، شنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با دیدن اتحاد مسلمانان ونقش افرینی آنان درجهان، به وسیله خود مسلمانان شروع به تخریب انان کرده اند.
وی افزود: در تاریخ اسلام منادیان وحدت مسلمانان زیاد بودند از جمله مرحوم «سید جمال الدین اسد ابادی»، امام «خمینی» و دیگر شخصیت های اسلامی که مسلمانان را به یکپارچگی و وحدت دعوت کردند.
روحانی نژداد گفت که اسلام درسراسرجهان درحال گسترش است و دشمنان چشم دیدن این گسترش را ندارند، و فرعون های عصرما استکبار جهانی امریکا به دنبال تکه تکه کردن مسلمانان هستند تا جلوی این گسترش را بگیرند.
وی اضافه کرد: ما باید اختلافات را کنار گذاشته و ندای وحدت سردهیم تا دین اسلام را در دنیا منتشر کنیم که این کار با انسجام و وحدت علما وتبلیغ، عملی خواهد بود.
مولانا «عبدالعزیزخالقی» از علمای اهل سنت جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت که باید به ارمانهای دینی خود توجه داشته باشیم و جای خرسندی است که درافغانستان پیروان اهل تشیع وتسنن درکنارهم و برادرانه زندگی کرده و با دشمن مبارزه می کنند .
وی افزود: ما باید اعمال صالح را در وجود خود تقویت کنیم تا دشمنان اسلام جرأت نداشته باشند که به دین اسلام و مسلمانان توهین کنند وبه تفرقه میان مسلمانان بپردازند.
مولوی «سیداحمد اخندزاده» مسئول دفترشورای اخوت اسلامی هرات و برگزارکننده مراسم هفته وحدت گفت که شورای اخوت اسلامی که متشکل ازعلمای تشیع وتسنن هرات است، برای وحدت ملت مسلمان افغانستان تلاش های موثر انجام داده است.
وی تصریح کرد: با وحدت میان مذاهب اسلامی می توان با دشمنان اسلام مقابله کرد و اگر به تخریت همدیگر ادامه دهیم، فرصت مقابله با دشمنان را نخواهیم داشت.
«احمدعلی جبرییلی» یکی ازعلمای تشیع هرات نیز در این مراسم تاکید کرد که دشمنان کوشش می کنند چهره نورانی اسلام را برای دنیا توأم با خشونت نمایش دهند اما علما اسلامی باید با بیان ویژگیهای اسلام متعادل، چهره اصلی اسلام و مسلمانان را معرفی کنند و جلوی بدنام کردن اسلام توسط دشمنان اسلام را بگیرند که از شماری گروه های افراطی برای بدنام کردن اسلام استفاده می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین