Friday 19 April 2024| ۱۵: ۴۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
توصیه امام خمینی(س) به جوانان:
این تحولی که در جوانهای ما، در انسانها، آنهایی که متعهد هستند پیدا شده است، اهمیتش بیشتر از آن تحولی است که در مملکت پیدا شده است.
تحولی که در کشور پیدا شد  با همت شما جوانها بود/این سد سد شیطانی را شکستید / شیطانها را از حریم اسلام بیرون کردید

معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران،امام خمینی(س) در صبح 12 دی ماه 1358 در بین کارکنان جهاد سازندگی سخنرانی کرد.

امام راحل در این سخنرانی به تحولات روحی و درونی توده ها در انقلاب اسلامی اشاره داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،امام راحل در این بحث نیز به آذربایجان و توطئه گسترده مفسده جویان نیز اشاره کرد.
متن سخنرانی امام راحل که در قم صورت گرفت در زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اهمیت تحول درونی ملت ایران

این تحولی که در جوانهای ما، در انسانها، آنهایی که متعهد هستند پیدا شده است، اهمیتش بیشتر از آن تحولی است که در مملکت پیدا شده است. تحولی که در کشور پیدا شد این بود که با همت شما جوانها، همه قشرها، زن و مرد، بزرگ و کوچک این سد باطل را، سد شیطانی را شکستید و شیطانها را از حریم اسلام بیرون کردید. 

این تحولی است که در کشور پیدا شد و رژیم طاغوتی به رژیم اسلامی آن هم به همت همه برگشت. لکن این چیزی که بسیار مهم است و آن چیزی که اجانب روی آن بیشتر کار می‌کردند و کردند، آن انسانهاست. در سالهای طولانی که اخیراً پیوسته قوه پیدا کرد، اینها در صدد بودند که این انسانها را از آن حالی که به حسب طبع خودشان و فطرت اسلامی خودشان هست برگردانند به یک حال دیگر، و نگذارند نیروی انسانی این کشور، بلکه نیروی انسانی شرق پیش برود. 

با شیوه‌های مختلف، در هر جا به یک شیوه خاصی و طرح خاصی انجام این کار را می‌خواستند بدهند که جوانهای ما از آن قدرت فعاله که دارند برگردند به یک حال سستی و رخوت و بیتفاوتی. 

این همه مراکز فحشا که اینها درست کردند و دامن به آنها زدند، تبلیغات کردند، روزنامه‌ها و مجلاتشان، رادیو و تلویزیونشان دامن زد به این مراکز و به این فساد، اینها همچو نبود که بدون یک توطئه‌ای باشد. آنکه به نظر می‌رسد این بود که یک توطئه‌ای بود برای اینکه جوانها را وارد کنند به این مراکز، و از آن قدرت فعاله‌ای که دارند اینها را خلع سلاح کنند. شما می‌دانید که خوب، جوانها در آن غرور جوانی که دارند زود به دام یک مراکز فساد کشیده می‌شوند. 

و باز با تجربه معلوم است که اشخاصی که عادت کردند به اینکه در این مراکز بروند و مشغول باشند. اینها دیگر نمی‌توانند آن قوه فعاله‌ای که باید، داشته باشند. هروئین و تریاک و مواد مخدر و مشروبات یک باب است که کسانی که عادی بشوند به اینها، دیگر از آنان کار نمی‌آید.

ناتوانی جوانان آلوده به فساد

شما اگر توجه کرده باشید در همین جهاد سازندگی که شما جوانها خداوند حفظتان کند وارد شدید، اگر شخصی باشد که عادت به هروئین داشته باشد نمی‌تواند اینجا کار کند. آنهایی که می‌توانند فعالیت داشته باشند. آنهایی هستند که از این عادات برکنار باشند. آنهایی که عادت کردند به اینکه در این مراکزی که برای به خیال خودشان تفریح، به حسب واقع برای فاسد کردن جوانها درست کردند، آنهایی که عادت کردند به آن، نمی‌آیند دنبال این کارها. اینهایی که وارد شدند در جهاد سازندگی از همه قشرها، از دکترها، از مهندسین، از محصلین، از بازرگانان هستند. همه قسمها، کارگرها، همه آمدند.

اینها غیر از آنهایی هستند که آن عادات را دارند. البته در این نهضت آن چیز مهمی که باز اسلام دریافت، این بود که جوانهای بسیاری از آن مراکز کشیده شدند به میدان مبارزه رها کردند آنها را. همین دیروز پریروز بود. یک کسی گفت که این خیابان کجا و کجا که یک مراکزی بود برای یک مسائلی، الآن هیچ در آن نیست.

این نهضت برای اینکه اسلامی بود و برای خدا بود، خدای تبارک و تعالی کمک کرد در همه مراحلش، کمک کرد در مراحل ابتدایی.

راجع به شکست دشمنتان، این تأیید خدا بود، و الّا ماها که اسلحه نداشتیم و اسلحه را بلد هم نبودیم چطور باید مثلاً [استفاده‌] کرد. لکن یک تفنگ هم داشتیم، نمی‌توانستیم که تفنگ بیندازیم. ما تعلیمات نظامی نداشتیم، آنهایی که تعلیمات نظامی داشتند، خوب، ابتدائاً با آنها بودند. ملت ما بی‌تعلیمات نظامی و بی‌ساز و برگ، با قدرت ایمان به میدان رفت و در مرحله اولی‌ آنها را شکست داد، و این نبود جز تأیید خدای تبارک و تعالی و قدرت اسلام.

منبع:صحیفه امام جلد یازده ص532
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین