Saturday 20 April 2024| ۰۶: ۵۳ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
در حرم مطهر صورت گرفت؛
دو قطبی کردن جامعه ظلم بزرگی به امام و شهداست. جامعه ما هم کشتی با عظمت است که کشتیبان رهبری است و همه در مصالح این کشتی شریک هستند.
آیت الله دری نجف آبادی:بینش و بصیرت  امام خمینی(ره) در میان ملت تزریق شده است

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید امام خمینی(س) بر ضرورت وحدت و انسجام ملی گفت: ما در اوایل سال آینده انتخابات را داریم که این انتخابات باید تقویت کننده انسجام و وحدت ملی و گردش نخبگان باشد، نه موجب تفرقه،‌ فساد، اردو کشی، جنگ و فتنه.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در مراسم آغاز دهه فجر در حرم مطهر  امام خمینی(س) اظهار کرد: ما هر چه جلوتر می آییم،  توطئه های دشمنان بیشتر می شود،  باید تاکید بیشتری در وحدت خود داشته باشیم، بنابراین در انتخابات سال آینده همه باید قانون را رعایت کنند و به وحدت و انسجام ملی توجه کرده و جامعه را دو قطبی نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به مبارزات  امام خمینی(س) از سال 42 تا سال 57 و حضور ایشان در ایران در 12 بهمن سال 57 گفت:  امام خمینی(ره) منشاء تحول عظیمی در ایران، جهان اسلام و جهان بشریت بود و معادلات جهانی را تغییر داد و حکومت دینی را در برابر حکومت های شرقی و غربی به مردم دنیا ارائه کرد. مردم سالاری دینی، مقاومت در برابر صهیونیسم و بیدار سازی ملت ها تنها بخشی از دستاوردها و کارنامه  امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.

دری نجف آبادی ادامه داد: دو قطبی کردن جامعه ظلم بزرگی به  امام و شهداست. جامعه ما هم کشتی با عظمت است که کشتیبان رهبری است و همه در مصالح این کشتی شریک هستند. کسانی خیال نکنند می توانند در مسیر خلاف کشتی حرکت کنند، زیرا این اقدام به ضرر همه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز شخصیت، هویت،‌اصول، وصایا،‌ بینش و بصیرت  امام خمینی(س) در میان ملت تزریق شده و به دست رهبری تداوم دارد، تصریح کرد: روحیه امید، نشاط، مقاومت، آزادگی توسط رهبر انقلاب در میان ملت مرتب تزریق می شود.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت: با انقلاب اسلامی نظام سیاسی ایران از یک نظام سیاسی وابسته به مستکبران و یک نظام فاسد به نظامی تبدیل شد که  امام خمینی(س) می فرمود ما نوکر مردمیم. در واقع رابطه رهبری و ولایت با مردم رابطه خادم و مخدوم و خدمت گذاری است. رهبری، مراجع و بزرگان همه خدمتگذار اسلام و مردم اند و مردم هم خدمتگذار اسلام و قرآن هستند. رهبری و نظام اسلامی تکلیف مدار و مسئولیت شناس است و   امام علی ع فرموده است هر کدام شما نگهبان جامعه هستید و در برابر جامعه مسئولیت دارید، در واقع در نظام اسلامی انسان بدون مسئولیت نداریم.

وی با اشاره به ضرورت اطاعت از ولایت فقیه در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: در عرصه بین المللی  و داخلی آخرین سخن،‌سخن ولی فقیه است. ما در برابر بیگانگان دو زبان نداریم،‌ یک زبان یعنی زبان رهبری داریم.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حفظ ارزش های دینی و اسلامی گفت:  امام خمینی(س) براساس هویت عمیق اسلامی انقلاب را به پیروزی رساند. امروز هم رمز عزت و عظمت ما دین، قرآن، ولایت، شهادت و ایثار است. نباید این آرمان ها را نادیده گرفت. پرچم ما پرچم کربلاست و باید دنبال این پرچم حرکت کرد و ما باید هویت اسلامی و انقلابی و ولایی خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش کشور در برابر توطئه های دشمن است که باید با جدیت و سخت کوشی آن را محقق کرد.

این عضو مجلس خبرگان همچنین با اشاره به تصمیمات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا تصریح کرد: شما می بینید با این تصمیم چه افتضاحی به راه افتاده است. رئیس جمهور آمریکا فرهنگ فاشیستی دارد و ما هم باید در برابر آمریکا و هم در برابر مزدورانش در منطقه هوشیار باشیم. من به مرتجعان منطقه نیز سفارش می کنم دست از لجاجت با ملت ها بردارند. دولت بحرین از محاکمه شیخ عیسی قاسم و اعدام جوانان دست بردارد. صدام با این اعدام ها به کجا رسید که اینها می خواهند برسند. آل سعود نیز از کشتار مردم یمن دست بردارد،‌زیرا همزیستی آنها با صهیونیست ها هیچ منفعتی برای آنها ندارد و خداوند در کمین این جنایتکاران است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین