Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۰۵ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
رئیس شورای حوزه‌های علمیهٔ استان تهران :
امام راحل در مناسبت های مختلف به اشکال گوناگون دغدغه شان در خصوص حوزه و طلاب را بیان می کرد.به همین دلیل نیز پیامی را صادر کردند که به پیام منشور روحانیت معروف است.
امام خمینی (س) با خود آگاهی تاریخی تحول جهانی را در تاریخ رقم زد

رئیس شورای حوزه‌های علمیهٔ استان تهران با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت:حضرت امام خمینی(س) یکی از دغدغه های اساسی اش در عرض دغدغه اصلاح نظام سیاسی،اصلاح نظام روحانیت  و حوزه بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان افزود:امام راحل در مناسبت های مختلف به اشکال گوناگون دغدغه شان در خصوص حوزه و طلاب را بیان می کرد.به همین دلیل نیز پیامی را صادر کردند که به پیام منشور روحانیت معروف است که در این منشور امام راحل روحانیت را آسیب شناسی و نظام و سامانه روحانیون را بیان کرد.

وی تصریح کرد:در این منشور همچنین عظمت،خصایص،موقعیت،منزلت و.... روحانیت را به درستی تشریح کردند.از سوی دیگر امام خمینی(س) راهکارهایی برای ارتقاء و تحول حوزه های علمیه معرفی کرد.

رشاد در ادامه اظهار داشت:این منشور سند بزرگی است که باید در اسناد تراز نخست انقلابی اسلامی قرار گیرد و نباید از آن مغفول ماند.

وی افزود:از طرف دیگر یکی از وظایف اساسی حوزه علمیه التزام و عمل به این سند است.

رشاد در ادامه در توصیف شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:امام راحل با خودآگاهی عمیق و آگاهی تاریخی که داشتند و با درک بالایی از اینکه در کجای تاریخ ایستاده اند وارد صحنه شد و بر اساس همین شناخت دینی،تاریخی و ملی که از نظز متفکران برجسته جهانی نیز درست بود چرخش جهانی را درتاریخ رقم زد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین