Friday 19 April 2024| ۰۶: ۵۶ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
همان اندازه که کاشت نهال مهم است اما از سوی دیگر نگهداری و حفاظت از درختان امری ضروری تر به شمار می رود.
آیین درختکاری در زندگی کنونی عبادت به شمار می رود

مراسم آیین درختکاری به یاد شهدای مدافع حرم صبح روز چهارشنبه 18 اسفند ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی جوادی راد رئیس دفتر تولیت آستان وموسسه تنظیم و نشر آثار  حضرت امام خمینی(س)،سردار توکلی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) و جمعی از پرسنل این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،جوادی راد در این مراسم ضمن عرض سلام و درود به محضر امام راحل،مقام معظم رهبری،شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی،مدافعان حرم و شهدای آتشنشانی گفت:در طول 38 سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد امنیتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم را مدیون فداکاری های عزیزانی هستیم که به دفاع از میهن پرداختند.

وی در ادامه افزود:در برهه ای از زمان به سر می بریم که اگر ازخودگذشتگی و ایثار شهدای مدافع حرم نبود سرنوشت میهن اسلامی ایران مشخص نبود و نمی دانستیم در چه وضعیتی قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی راد با اشاره به روز درختکاری و کاشت نهال در روزهای پایانی اسفند ماه گفت:کاشت درخت حتی در زمان های بسیار دور  امری مسلم بوده خصوصا در صدر اسلام مورد توجه نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم بوده است.

وی با اشاره به سیره عملی زندگی امیرالمومنین (ع) بیان کرد:حضرت علی(ع) در مدینه با آن وضعیت عجیبی که داشتند در ایجاد نخلستان های بسیار زیادی نقش موثری داشت.با وجود گذشت بیش از 1400 سال از آن دوران هنوز هم نخلستان های آن حضرت موجود است و به نام ایشان به ثبت رسید.

وی با مرور زندگی امام باقر(ع) که می فرمودند:"درختکاری عبادت است"،تصریح کرد:در عصر نوین نیز درختکاری همان عبادت محسوب می شود زیرا در موقعیت زندگی کنونی وجود درختان در زندگی انسان اثر بخش است.

رئیس دفترتولیت آستان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در ادامه با اشاره به این موضوع مهم که نگهداری و حراست از درختان امری ضروری است،گفت:همان اندازه که کاشت نهال مهم است اما از سوی دیگر نگهداری و حفاظت از درختان امری ضروری تر به شمار می رود.

آیین درختکاری در زندگی کنونی عبادت به شمار می رود

وی بیان کرد:هر فردی که بتواند در طول عمر خود یک نهال بکارد و از آن حفاظت کند قطعا کار عبادی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی راد در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های بی وقفه سردار توکلی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در انجام این کار عبادی گفت:ایشان در طی سال ها خدمت به آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) وسازمان بهشت زهرا(س) در کاشت و حراست از درختان همت والایی داشتند که قابل تقدیر است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین