Thursday 25 April 2024| ۱۴: ۴۱ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
امام بزرگوار تاکید داشت زنان باید در مقدرات اساسی کشور نیز دخالت داشته باشند و شاهد بودیم که زنان ضمن خلق حماسه انقلاب اسلامی همگام با مردان در تمام تحولات سیاسی پس از انقلاب نیز نقش ممتازی داشتند.
شهیندخت مولاوردی: حضور زن ایرانی به عنوان یک کنشگر اجتماعی در عرصه سیاست تاکید امام راحل بود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آستانه میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت:بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بازیابی هویت زن مسلمان نقش و تاثیر بسزایی داشتند.

شهیندخت مولاوردی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان در خصوص دیدگاه امام راحل نسبت به مقوله زن در ادامه بیان کرد:امام خمینی(س) الگویی را به زن مسلمان ایران ارائه داد که هیچ میانه ای با ابتذال،افراط  و تفریط ندارد و جایگاهی را برای زنان ایران تبیین کرد که این جایگاه در دنیا بسیار حیاتی است.

وی افزود:الگویی که ایشان برای زنان مسلمان به خصوص زن ایرانی تعیین کرد باعث شد تا ضمن حفظ نقش مادری و همسری زنان بتوانند به عنوان یک عنصر فعال و یک کنشگر اجتماعی در جامعه و سیاست حضور داشته باشند که این مهم یک واقعیت انکار ناپذیر است.

مولاوردی با اشاره به اینکه امام راحل به همدوش بودن زنان و مردان در کنار هم در فعالیت های اجتماعی تاکید داشتند،تصریح کرد:در نهضت اسلامی زنان و مردان در کنار هم فعالیت می کردند که این نیز خواسته و تاکید حضرت امام خمینی(ره) بود.حتی ایشان نقش زنان را مهم تر و تاثیرگذارتر قلمداد می کرد.

وی افزود:همچنین امام بزرگوار تاکید داشت زنان باید در مقدرات اساسی کشور نیز دخالت داشته باشند و شاهد بودیم که زنان ضمن خلق حماسه انقلاب اسلامی همگام با مردان در تمام تحولات سیاسی پس از انقلاب نیز نقش ممتازی داشتند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد:امید است بتوانیم از ظرفیت ها و توانمندی های زنان در نظام و کشور به منظور پیشرفت و توسعه بهره مند شویم.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: