Tuesday 19 March 2024| ۰۵: ۲۵ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
محورهای سخنان آیت الله سیدحسن خمینی در حرم امام راحل:
آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال ١٣٩٦ هجری شمسی در حرم مطهر امام راحل سخنرانی کردند.
یادگار امام: خداوند در سال جدید ما را از شر دروغ و نفرت خلاص کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال ١٣٩٦ هجری شمسی در حرم مطهر امام راحل سخنرانی کردند که محورهای این سخنان در ادامه می آید:

- روایتی از پیامبر(ص) درباره نوروز موجود است: "همه روز هایتان را نوروز کنید" و تعبیری که در فارسی می گوییم "هرروزتان نوروز" می تواند برگرفته از این روایت نبوی باشد.

- ایشان سپس می فرمایند چگونه نوروز را ادامه دهیم؟ پاسخ می دهند. به هم هدیه دهید، با هم ارتباط داشته باشید و صله رحم کنید.

- زندگی انسان ها بیش از هرچیز وابسته به مهربانی است، انسان ها اگر به یکدیگر خوبی کنند دلبسته به هم می شوند.

- این توصیه ها برای رسیدن انسان ها به محبت و رفاقت است تا به آرامش برسند.

- اگر خیرخواه هم باشیم جامعه شکل می گیرد و در آن صورت انسانیت قوام پیدا می کند.  بنابراین، دید و بازیدها و رفت و آمدها باعث قوام جامعه انسانی است.

- بسیاری از مشکلات جامعه، به خاطر بی اطلاعی از هم است. اگر با هم رابطه داشته باشیم و بتوانیم جامعه ملی را توام با روابط سالم قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

- ائمه می فرمایند: "مردمان دشمن مجهولات یکدیگر هستند". بسیاری از مشکلات ما ناشی از سوء تفاهمات است. بسیاری از کینه ها که قبل از سوزاندن دیگران، خودمان را می سوزاند ناشی از "عدم ارتباط" است و در این وسط کسانی هستند که " دو به هم زنی" می کنند و بدی دو نفر را به هم می گویند.

- وقتی ما با هم ارتباط داشته باشیم، این امر ما را نسبت به هم مهربان می کند و از دشمنی و کینه ما را پاک می کند. و نیز می توانیم دردی از مشکلات یکدیگر بکاهیم.

- راه حل مشکلات یک جامعه، مهربانی مردم با هم و محبت میان مردم و حاکمان باشد.

- اگر بتوانید دلها را به هم نزدیک کند آن جامعه مسیر سعادت را می یابد.

- اگر در سال جدید ارتباط و نشست و برخاست و رفت و آمد داشته باشیم بخش هایی از مشکلات حل می شود. اگر با دست و بازو نتوانیم مشکلات را کم کنیم، با همدلی خواهیم توانست.

ان شاء الله خداوند در سال جدید ما را از شرّ دروغ و نفرت و کینه و دو به هم زنی خلاص کند.

منبع:جماران
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین