Friday 19 April 2024| ۰۹: ۲۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
سید مصطفی میرسلیم :
امام راحل معتقد بود نوع حکومت در نظام باید با مشارکت و حضور مردم در صحنه تعیین شود .
مردم ، جامعه و دولت اصلی ترین ارکانی بود که امام راحل در تاسیس جمهوری اسلامی به آن اعتقاد داشتند
اعضای حزب موتلفه اسلامی در 12 فروردین ماه به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) حضور یافته و با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان ؛ اعضای حزب موتلفه اسلامی با اهدای تاج گل و قرائت زیارت نامه به مقام شامخ امام خمینی (س) ادای احترام کردند.

سید مصطفی میر سلیم ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به خبرنگار آستان در خصوص روز جمهوری اسلامی ایران گفت : امام خمینی (س) در تاسیس جمهوری اسلامی ایران چند رکن اساسی را مد نظر داشتند .

وی افزود : رکن دولت ، مردم و جامعه از اصلی ترین ارکانی بود که امام راحل به آن اعتقاد داشتند.

میرسلیم در ادامه تصریح کرد: امام راحل با اقتداری که داشت به تشکیل دولت موقت مبادرت کرد و با استقبال پرشور مردم روبرو شد . اما امام بر این باور بود که تشکیل دولت باید برگرفته از رای و نظر مردم باشد .

مردم ، جامعه و دولت اصلی ترین ارکانی بود که امام راحل در تاسیس جمهوری اسلامی به آن اعتقاد داشتند


وی با اشاره به برگزاری همه پرسی بیان کرد : امام راحل معتقد بود نوع حکومت در نظام باید با مشارکت و حضور مردم در صحنه تعیین شود .

این عضو تشخیص مصلحت نظام گفت : روز دهم و یازدهم فروردین همه پرسی برگزار شد و بیش از 98 درصد مردم در همه پرسی شرکت کردند  و بیش از 99 درصد به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند .

میرسلیم خاطر نشان کرد : آنچه که امام راحل به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی مدنظر داشت یک مثلث بود که در یک راس آن مردم و راس دیگر دولت و مهم ترین راس آن دین مبین اسلام قرار داشت .برهمین اساس چون قاعده اصلی این نظام بر پایه دین مبین اسلام بود و با مشارکت مردم صورت گرفته بود این نظام هم چنان به فعالیت خود ادامه می دهد و نمونه این انقلاب در هیچ جای جهان مانند ندارد .

منبع : پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین