Thursday 28 March 2024| ۱۹: ۴۱ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
آيت الله سید حسن خمینی:
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحجر، لبه دیگر ولنگاری و هر دوی آنها مصداق افراط و تفریط هستند، بر دوری از این دو رویکرد در دانشگاه تأکید کرد.
یادگار گرامی امام گفت: تولید علم محتاج آزاد اندیشی است و آزاداندیشی نیازمند شجاعت مدیران و مسئولان است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان،آيت الله سید حسن خمینی در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و مدیران استانی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار این دانشگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، دانشگاه آزاد را نشانگر تفکر بزرگ و همت والای آن مرحوم دانست و اظهار کرد: دلسوزی آقای هاشمی نسبت به دانشگاه، همت بلند، دل بزرگ و توانایی ایشان در اتخاذ تصمیمات بزرگ، برای همه درس آموز است؛ گرچه ایشان در سطح کلان نیز اینگونه بود و دغدغه و اطلاع دقیق آقای هاشمی را نسبت به همه امور، نه تنها در میان روحانیون، بلکه در بین سیاسیون و مدیران می توان بی نظیر دانست. 
عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، «علم» و «اخلاق» را دو رکن اساسی یک دانشگاه خوب ذکر کرد و گفت: یکی از رموز موفقیت واحدهای دانشگاهی پیشرفت آنها در کیفیت تولید علم است و بنابراین، مجموعه دانشگاه همواره باید از این حیث مورد آسیب شناسی قرار گیرد. 
سید حسن خمینی همچنین با تأکید بر تحقق امر آزاد اندیشی در دانشگاه به ویژه در رشته های علوم انسانی، یادآور شد: بارها به دوستان در وزارت علوم هم گفته ام که در این راه نترسید؛ خصوصا آنکه رهبری این موضوع را مطرح کرده اند و دائما آن را مطالبه می کنند. 
وی مسیر تحقق آزاداندیشی را تکیه بر تجربه بشری در این راه، یعنی گفت و گو، دانست و یادآور شد: طبیعی است در این راه با دگم اندیشانی مواجهیم که از آزاد اندیشی خوششان نمی آید. 
یادگار امام تصریح کرد: تولید علم محتاج آزاد اندیشی است و آزاداندیشی نیازمند شجاعت مدیران و مسئولان است. 
وی سپس به موضوع «اخلاق» در دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: اخلاق به معنای تعادل، اعتدال و عدالت و حد فاصل میان افراط و تفریط است. 
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه  تحجر، لبه دیگر ولنگاری و هر دوی آنها مصداق افراط و تفریط هستند، بر دوری از این دو رویکرد در دانشگاه تأکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین