Friday 29 March 2024| ۰۳: ۲۸ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
به مناسبت بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر؛
رزمندگان سپاه اسلام درس ایثار، شهادت و مقاومت عزتمندانه را با تاسی به مکتب سیدالشهدا(ع) نزد امام خمینی(ره) آموختند.
سردار قاآنی: دشمن با توطئه به دنبال پیشبرد اهداف پلید خود در منطقه است

مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل روز چهارشنبه سوم خرداد ماه با حضور جمع کثیری از یگان های نیروهای مسلح در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،جانشین فرمانده سپاه قدس در مراسم بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر در حرم مطهر گفت:رزمندگان سپاه اسلام درس ایثار، شهادت و مقاومت عزتمندانه را با تاسی به مکتب سیدالشهدا(ع) نزد امام خمینی(ره) آموختند و توانستند با 34 روز مقاومت جانانه با دستان خالی در مقابل سپاه تا دندان مسلح صدام ملعون پیروز شوند و خونین شهر را پس از 578 روز از دست دشمن بعثی آزاد کنند.

سردار اسماعیل قاآنی در ادامه بیان کرد: آزاد سازی خرمشهر از این حیث اهمیت دارد که رزمندگان ایرانی با ابتدایی ترین سلاح ها توانستند ارتش بعثی را که تمام امکانات روز را در اختیار داشت و مورد حمایت ناتو و ورشو بود از خاک کشور خارج کنند و این فقط به وسیله روحیه جهادی و مقاومت عزتمندانه بدست آمد.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی و مقاومت عزتمندانه رزمندگان ایرانی در خرمشهر جانماند بلکه این موضوع به یک فرهنگ غنی در میان آزادی خواهان منطقه و جهان تبدیل و اشاعه شد افزود: همزمان با آزاد سازی خرمشهر اسرائیل غاصب برای اینکه نظر جهانیان را از این پیروزی بزرگ منحرف کند در مدت یک روز به جنوب لبنان حمله کرد و آن را ظرف یک روز به تصرف خود درآورد.

قاآنی تصریح کرد: مکتب مقاومت عزتمندانه خرمشهر به گونه ای در دل و جان مردم و آزادگان جهان و گروه های مقاومت فلسطینی رسوخ کرد که توانستند در سال 2000 میلادی نیروهای اسرائیل غاصب را از خاک این کشور فراری دهند.

وی خاطر نشان کرد: استمرار فرهنگ مقاومت عزتمندانه را می توان در پیروزی گروه ها مقاومت لبنان و فلسطین در جنگ های 33 روزه و 22 روزه در حالی که دشمن غاصب خانواده های رزمندگان را به خاک خون می کشید دید.

قاآنی در ادامه به جنگ افروزی های کشورهای سلطه گر به ویژه آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه در سوریه و عراق اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان امروز با هر ترفند و توطئه ای به دنبال پیش برد اهداف پلید خود در منطقه هستند ولی ملت و افراد آزاده کشورهای سوریه و عراق با الگو قرار دادن مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر پیوسته با تروریست ها جنگیده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین