Friday 29 March 2024| ۱۷: ۵۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
در تجدید میثاق با آرمان های امام راحل؛
دانشگاهیان در دفاع مقدس، دوران سازندگی و سایر دوره های اعتلای نظام اسلامی همواره در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند.
معاون فرنگی وزیر علوم: وحدت کلمه و قانونمندی دو اصل مورد تاکید امام خمینی(س) به دانشگاهیان

معاون فرهنگی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(س) در حرم مطهر با اشاره به اینکه امام خمینی(س) همواره به جامعه دانشگاهیان به عنوان فرهیختگان و پیشگامان رشد و پیشرفت جامعه توجه و تاکید ویژه داشته اند گفت: امروز پس از 37 سال از پیروزی انقلاب، دانشگاهیان با پیروی از منویات امام خمینی(س) و رهبر معظم انقلاب همواره در مسیر وحدت، همدلی و اعتلای کشور گام بر می دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان، سید ضیا هاشمی  در ادامه گفت: جامعه دانشگاهی کشور همواره با رعایت دو اصل وحدت کلمه و قانونمندی که مورد تاکید امام خمینی(س) و رهبر معظم انقلاب بوده است توانسته با ایجاد همدلی، همزبانی و همگامی در میان جریان های مختلف علمی و سیاسی کشور مبانی رشد علمی و توسعه پایدار کشور را ایجاد نمایند.

وی با بیان اینکه مشارکت علمی، سیاسی، و اجتماعی جامعه دانشگاهی همواره بر حول محور امام خمینی(س) و رهبر معظم انقلاب می چرخد اظهار داشت: دانشگاهیان با رعایت قانون اساسی و در چهار چوب قوانین مصوب جاری، قانون شرع و دین مبین اسلام به عنوان پیشگامان علمی جامعه اسلامی گام بر می دارند و با تولید علم و دانش باعث اقتدار و سرافرازی کشور می شوند.

هاشمی در ادامه به پیشگامی و پیشتازی دانشگاهیان در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاهیان در مبارزات قبل و در جریان انقلاب و در هر زمانی که نظام اسلامی نیاز به صیانت و حفاظت داشته است با جانبازی و فدارکاری پای در عرصه گذاشته اند و از کشور دفاع کرده اند.

وی اضافه کرد: دانشگاهیان در دفاع مقدس، دوران سازندگی و سایر دوره های اعتلای نظام اسلامی همواره در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند.

لازم به ذکر است، در این مراسم سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین