Friday 29 March 2024| ۰۱: ۲۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
ما به مردم عزیزمان اطمینان می دهیم که این مملکت در پرتو لطف امام زمان (عج)، حمایت ها، آگاهی خوب و هوشیاری مردم و اشراف کاملی که نیروها در عرصه اطلاعات، امنیت و انتظامات دارند.
محمدعلی انصاری: چهار نفر مجروح و یک نفر شهید شده اند/ تروریست ها به هلاکت رسیده اند/ حرم امام راحل  الآن آرام است
 
سرپرست حرم امام خمینی (س) از شهادت یک نفر از نیروهای خدماتی خبر داد و تأکید کرد: الحمدلله مردم و زائران امام هیچ گونه صدمه ای ندیده اند. طبق آخرین گزارشات چهار نفر مجروح داریم که یکی از آنها از نیروهای کلانتری اطراف حرم و سه نفر دیگر از عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی بیرون از حرم هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در خصوص جزئیات حادثه امروز حرم امام خمینی (س) گفت:
من از حرم مطهر امام و از کنار ضریح مطهر با مردم شریف ایران صحبت و به حضور همه مردم شیفته امام سلام می کنم.
حدود ساعت 20 دقیقه به 11 امروز از ناحیه غربی حرم، یعنی از ناحیه خلیج فارس، دو نفر عامل معاند با همراه داشتن امکانات مفصلی که در اختیار داشتند، وارد محوطه رینگ حرم می شوند. قبل از ورود به محوطه انفجاری را در آنجا انجام می دهند که زمینه سازی برای ورود به محدوده پیرامون حرم بوده است.
بعد وارد محدوده پیرامون بیرون از حرم می شوند و همزمان تیراندازی های کوری را در محدوده بیرون از حرم شروع و بی هدفه به سمت سقف ها و در و دیوار تیراندازی می کنند. در این اثنا یکی دو نفر از کارگران و نیروهایی که بیرون از حرم هستند جراحت بر می دارند. یکی از نیروهای خدماتی که در محوطه بیرون حرم مشغول نظافت بودند در اثر همین تیراندازی هایی که این عوامل انجام دادند، به شهادت می رسد.
بعد به سمت حرم مطهر حرکت می کنند. اما بدون اینکه به حرم مطهر وارد شوند در گیت مأموران نیروی انتظامی با مقاومت آنها مواجه می شوند که یکی از تروریست ها با تیراندازی های نیروهای امنیتی و نیروهای انتظامی هدف قرار می گیرد و همان تیر اندازی عامل می شود که جلیقه انفجاری او منفجر شود.
نتیجه اینکه یکی از عوامل انتحاری با تیراندازی نیروهای امنیتی کشته می شود و نفر دوم، که در حقیقت هم پشتیبان او و هم عامل تیراندازی گسترده در محوطه بیرون از حرم بوده، به حرکت خود ادامه می دهد. ولی چون با سدّ مستحکم نیروهای امنیت و حفاظت اطراف حرم مواجه می شود، از حرم به سمت بیرون فرار می کند و در عین اینکه تیراندازی و فرار می کند مورد هدف قرار می گیرد و کشته می شود و او هم دارای جلیقه انفجاری و انتحاری بوده که نیروهای امنیتی آن را خنثی می کنند. در کنار و محدوده پیرامون او تعداد زیادی نارنجک و امکانات جنگی بوده که در کنار او باقی می ماند.
در مجموع حادثه به همین شکلی بوده که من گفتم. شاید آنها قصد ورود به حرم را داشتند اما با همت نیروهای امنیتی و بیداری آنها موفق نشدند در داخل حرم کاری انجام دهند و در محوطه بیرونی به هلاکت رسیدند.
الحمدلله مردم و زائران امام هیچ گونه صدمه ای ندیده اند. طبق آخرین گزارشات چهار نفر مجروح داریم که یکی از آنها از نیروهای کلانتری اطراف حرم و سه نفر دیگر از عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی بیرون از حرم هستند.
 به اطلاع مردم عزیز برسانم، بزرگترین توفیق ما و بزرگترین افتخار این ملت و این کشور این است که در کشوری زندگی می کنیم که اگر این کشور امن نبود مطمئنا تروریست ها و گروه هایی که امروز دست به چنین اقدامات کوری زده اند در 14 خرداد که پیرامون حرم صدها هزار نفر زائر وجود داشتند عملیات انجام می دادند. این نشانه اقتدار کشور ما و امنیت ما است.
به اطلاع همه مردم برسانم، حرم امام الآن آرام است و ما الآن برای اقامه نماز جماعت در کنار ضریح حضرت امام آماده می شویم. الحمدلله در محدوده پیرامون حرم، پارکینگ ها و همه فضاهایی که زائرین محترم می آیند  امنیت کامل برقرار است و به توفیق خدا حادثه شومی که دشمنان ما قصد دامن زدن به آن را داشتند به ناکامی و نابودی آنها منتهی شد. یعنی در گام اول خود تروریست ها به درک واصل شدند. ما یک نفر شهید نیروی خدماتی داشتیم که کارگر معمولی و نظافت حرم بوده که در بیرون محوطه حرم به شهادت رسیده است.
ما به مردم عزیزمان اطمینان می دهیم که این مملکت در پرتو لطف امام زمان (عج)، حمایت ها، آگاهی خوب و هوشیاری مردم و اشراف کاملی که نیروها در عرصه اطلاعات، امنیت و انتظامات دارند ما باید افتخار کنیم، به این جایگاه قدرتمندانه ای که امروز نظام اسلامی دارد.
من به همه کسانی که نگرانی داشتند و از ساعت اولیه تلفن می زدند و تماس می گرفتند این اطمینان را می دهم که حرم امام مانند دژ مستحکمی با زائران فراوان و حال و هوای معنوی خاص ماه رمضان به فعالیت های عادی و روزمره خود ادامه می دهد.
سرپرست حرم امام خمینی (س) در خصوص بازداشت عاملین این اقدامات گفت:
من هنوز وارد جزئیات صحنه ها و بحث های شناسایی عواملی که این برنامه ها را داشتند نشدم؛ نیروهای اطلاعات، آگاهی و دادستانی الآن مشغول جمع آوری اطلاعات هستند. آثار زیادی از تروریست ها از جمله اسلحه ها و ساک هایی که داشتند، برجای مانده است. البته جنازه کسی که به وسیله نیروهای ما منفجر شده کاملا متلاشی شده و جنازه دیگری که قبل منفجر کردن جلیقه انفجاری خود مورد هدف قرار گرفته و به درک رفته قابل تشخیص است.
ما امیدواریم نیروهای اطلاعات بعد از جمع بندی اطلاعات مبدأ، مقصد و برنامه هایی که داشتند را به اطلاع مردم برسانند. البته من هم نکته جدیدی که بنا باشد مردم در جریان آن قرار بگیرند را اطلاع می دهم. از خبرگزاری ها، رسانه ها و صدا و سیما هم تشکر می کنم که با جدیت این مسأله را دنبال می کردند. ولی افکار عمومی و مردم عزیز کشور ما مطمئن باشند که ما هیچ خبری را از نگاه و نظر آنها پنهان نمی کنیم. عین واقعه همان بود که من به اطلاع مردم رساندم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین