Friday 29 March 2024| ۱۸: ۳۹ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۸
دروغ گفتن، تهمت زدن، نمامی کردن، دو به هم زنی و ایجاد آشوب در میان افراد جامعه از بدترین گناهان است که نتیجه کنترل نکردن زبان است.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری :دو به هم زنی و ایجاد آشوب در میان افراد جامعه از بدترین گناهان است

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری سحرگاه جمعه در مراسم احیای شب بیست و یکم در حرم مطهر امام راحل(ره) با اشاره به فلسفه شب زنده داری و احیای شب قدر گفت: همه باید شاکر نعمت شب زنده داری و فرصت بندگی برای خدا باشیم و راه شکرگزاری این است که از نعمت های الهی صحیح، حلال و درست استفاده کنیم و از آن برای رشد روحی خود بهره برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،ناطق نوری با بیان اینکه استفاده ناصحیح از نعمت های الهی کفران و ناسپاسی است افزود: همانطور که در فرمایشات پیشوایان دینی از جمله پیامبر اعظم(ص) می بینیم حفظ زبان یکی از مهمترین راه های پرهیز از گناه و کفران نعمت های الهی است.

وی گفت: دروغ گفتن، تهمت زدن، نمامی کردن، دو به هم زنی و ایجاد آشوب در میان افراد جامعه از بدترین گناهان است که نتیجه کنترل نکردن زبان است.

ناطق نوری با بیان اینکه شب زنده داری شب های قدر فرصتی برای آسیب شناسی و بازشناسی است افزود: جامعه متشکل از همه افراد است و هر کس وظیفه دارد برای اصلاح جامعه از خود آغاز کند.

وی با انتقاد از انتقال بی منبع و غیرموثق برخی اخبار و شایعات گفت: نقل بدون تحقیق این مطالب باعث از بین بردن آبروی مومن می شود که از کعبه بیشتر حرمت دارد.

ناطق نوری گفت: فرصت شب قدر را باید قدردان باشیم و قبل از اینکه در قیامت از اعضا و جوارح ما در مورد اعمال ما پرسش کنند و شرمنده شویم نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همه دختران و زنان همانطور که قرآن تاکید فرموده است باید نسبت به حفظ عفت جامعه حساس باشند و قدر جایگاه والایی را که اسلام به آنان داده است بدانند و بدانند که حفظ حجاب و عفت باعث عزت آنان می شود.

ناطق نوری گفت: نباید در جامعه اسلامی یک بانوی مسلمان عامل معصیت و گناه دیگری شود و در مسیر برخورد با آن نباید خشن بود بلکه منطقی و با اخلاق و با توجه به سیره پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) اقدام کرد.

مراسم دومین شب از لیالی قدر با حضور پرشور مردم مومن و خداجو از جمله خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولان و همچنین بیت امام راحل(ره) از جمله یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین