Friday 29 March 2024| ۰۹: ۰۰ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان:
مراسم سومین شب از لیالی قدر با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جمعی از مسئولان و همچنین بیت امام راحل از جمله یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و ولایت مداری مردم به وجود آمده است

مراسم سومین شب از لیالی قدر با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جمعی از مسئولان و همچنین بیت امام راحل از جمله یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،مراسم معنوی سومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر امام خمینی(س) با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد و سپس با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.

سخنرانی یکی از اساتید دانشگاه و حوزه بخش دیگر این مراسم با شکوه و معنوی بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان در این مراسم معنوی به فضیلت شب قدر و ارزش بالای دعا در این شب اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب انسان سازی است که در همه ابعاد زندگی برای سعادت انسان شاخص های را تعریف کرده و یکی از مسائلی که در آیات این کتاب آسمانی به آن تاکید شده است دعا کردن می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از امتیازهای انسان های بزرگ امیدواری، تسلیم و مایوس نشدن در مشکلات است عنوان داشت: کسی که ایمان قوی به خداوند داشته باشد هرگز در پیچ و تاب مشکلات دنیا مایوس و ناامید نمی شود بلکه با توکل بر خداوند و دعا در هنگام بروز مشکلات بر ایمانش می افزاید.

هاشمیان با اشاره به اینکه شب های قدر شب امید و رحمت برای بندگان خداوند است یادآور شد: مومنان با خواندن دعای جوشن کبیر در این شب معنوی به زره قوی در برابر مشکلات مجهز می شوند و انسان با دعا کردن در این شب به پرودگار خود نزدیکتر شده و ریسمان ایمان خود را قوی تر از گذشته می کند.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده است که اگر بنده ای به سرزمین حفاظت شده او که همانا سرزمین ولایت امیرالمومنین(ع) می باشد وارد شود خداوند او را از بسیاری از مشکلات و درگیری ها محفوظ می کند.

هاشمیان با بیان اینکه انسان در شب قدر باید بگویید خداوندا من فقیر خیر تو هستم افزود: انسان باید همواره به خداوند توکل کند و همیشه و در همه حال از کار و تلاش دست برندارد، چرا که انسان اگر از تلاش بازبماند مانند آب راکد در جای خود می گندد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شب قدر مانند حمامی است که گناهان را از توبه کاران می شوید اظهار کرد: آلوده وارد شدن در شب قدر عیب نیست بلکه انسان خداجوی از فرصت این شب ها برای پاک و منزه شدن استفاده می کند و خود را از انواع آلودگی ها دور و مبرا می سازد.

هاشمیان در بخش آخر سخنان خود به مجاهدت حضرت امام خمینی(ره) در راه پیروزی انقلاب و به ایثار و فدارکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در تداوم انقلاب اشاره کرد خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و ولایت مداری مردم به وجود آمده است و امروز همه موظف هستیم با پیروی از رهبر معظم انقلاب از انقلاب خمینی(ره) تا ظهور حضرت مهدی(عج) محافظت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین