Friday 29 March 2024| ۱۳: ۰۰ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
در افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی در مشهد؛
زنجیره مقاومت از تهران شروع و به دیرالزور و رقه و دمشق و بیروت و مدیترانه رسیده است و این بسیار حساس است و زنجیره مقاومت روز به روز قوی‌تر است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: زنجیره مقاومت از تهران شروع و به دیرالزور و رقه و دمشق و بیروت و مدیترانه رسیده است و این بسیار حساس است و زنجیره مقاومت روز به روز قوی‌تر است.

به گزارش آستان، دکتر ولایتی عصر روز شنبه 10 تیرماه و در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: سنت خوبی شده است تا هر کدام از ما به قدر بضاعت و معرفت عرض ادبی به ثامن الحجج(ع) داشته باشیم، برخلاف بعضی از انسان‌های بی توجه و سطحی که ریشه تشیع را در ایران به همین قرون اخیر نسبت می‌دهند، ریشه تشیع در ایران به قدمت تاریخ اسلام است.

وی افزود: یکی از برکات سفر امام رضا به ایران این بود که محبت اهل بیت(ع) را ساماندهی فرمود و انواع تشیع‌های نیمه کاره را ایشان به خط شیعه اثنی عشری آوردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه شیعه اثنی عشری در ایران توسط حضرت رضا(ع) تثبیت شد افزود: تشیع اثنی عشری به برکت وجود ایشان در ایران 1200 سال سابقه دارد.

دکتر ولایتی با اشاره به برگزاری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام تاکید کرد: این اقدام یک پدیده مبارک و شجره طیبه است و هر سال بر تعداد مجموعه‌های صوتی و تصویری افزوده می‌شود و به نزدیک 230 مورد رسیده است، مسلمانان انگیزه بیشتری برای تبلیغ اسلام دارند و باید گفت از این قبیل حرکات تبلیغ رسالت و روح حاکم بر اسلام است.

وی تصریح کرد: در مقابل هالیوود و جاهایی که از صهیونیسم پول می‌گیرند دست ما پرتر است زیرا ما با انگیزه انتقادی تولید فیلم می‌کنیم و فیلم‌های اخیر حکایت از این دارد که دست ما پر است، زمانی گروهی از سازمان تبلیغات خدمت امام رسیدند و امام فرمودند از برای خدا تبلیغ کنید، امر به معروف و نهی از منکر همان تبلیغ است و خوشبختانه با پیشرفت امکانات رسانه ای،کار تبلیغ آسان‌تر شده است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه این کار با توجه به اینکه محصول همکاری شیعه و سنی است ادامه داد: رمز موفقیت اسلام نیز همین اتحاد است و ابوحنیفه به خاطر اینکه از حکومت علویان در زمان منصور عباسی حمایت می‌کرد توسط منصور زندانی و سپس کشته و یا به شهادت رسید اما جرمش این بود که می‌گفت خلافت مخصوص اولاد حضرت علی(ع) است.

وی بیان کرد: شیعه و سنی در تبلیغ اسلام باید با یکدیگر مشارکت کنند و فایده این مسئله وحدت شیعه و سنی است و امروز نیز باید از این فرصت برای وضعیت کنونی منطقه استفاده کنیم، امروز پیروزی مسلمانان در منطقه ما از مسلمات تاریخ معاصر است و این را به برادران عراقی برای آزادی موصل تبریک می‌گوئیم.

دکتر ولایتی با اشاره به اینکه ریشه داعش بعثی‌های عراق است تاکید کرد: اینها با یکدیگر جمع شدند تا انتقام ساقط شدن صدام حسین بعثی را بگیرند، امروز راه مقاومت از تهران شروع می‌شود و موصل و دمشق و بیروت را در برمی‌گیرد و نقشه آمریکایی ها نیز به نتیجه نرسید، آمریکا سر و صدا زیاد دارد اما آقای ترامپ یک هوچی گر و تبلیغاتچی است و مراکز فساد و قمارخانه را اداره کرده و از راه نامشروع به ثروت رسیده و همین گونه می‌خواهد دنیا را اداره کند و پول سعودی‌ها را تلکه کرده است.

وی گفت: ترامپ باید بداند که مردم حقیقی این منطقه زیر بار حکومت تضعیف شده آمریکا نمی‌روند، وجود ترامپ سبب انزوای آمریکا شده و تجزیه اتحادیه اروپا را تبلیغ می‌کند. بدانند که به تدریج انزوای آمریکایی‌ها در جهان چه در میان غربی‌ها و اعضای شورای امنیت و مسلمانان بیشتر می‌شود و مسلمانان از تهدیدات ترامپ هراس ندارند.

دکتر ولایتی افزود: آمریکایی‌ها خیال کردند می‌توانند یک نایب السلطنه در عراق بگذارند اما مردم عراق با غیرت و پس گردنی اینها را بیرون کردند و در یمن و سوریه نیز آمریکایی‌ها موفق نمی‌شوند و آینده از آن جهان اسلام در سایه وحدت و پرهیز از تفرقه است زیرا مسلمانان امکانات و استعداد و موقعیت ژئوپلیتیک این مسئله را دارند، زنجیره مقاومت از تهران شروع و به دیرالزور و رقه و دمشق و بیروت و مدیترانه رسیده و این بسیار حساس است و زنجیره مقاومت روز به روز قوی‌تر است و همه اینها پشتیبان فلسطین هستند و ان‌شاء الله فلسطین که پیروز شود، امیدوارم توفیق داشته باشیم در مسجدالاقصی به امامت مقام معظم رهبری نماز وحدت بخوانیم.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین