Friday 29 March 2024| ۰۰: ۲۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآن؛
مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی 1451 بعدازظهر امروز در حرم امام خمینی (س) برگزار شد.
رئيس دفتر مقام معظم رهبری در حرم مطهر:تلاش امام راحل برای تشکیل حکومت اسلامی بر پایه قرآن و سنت بود

مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی 1451 بعدازظهر امروز در حرم امام خمینی (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان؛ مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1451 بعدازظهر امروز در حرم امام خمینی (س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمين گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دكتر علی عسكری رئیس سازمان صدا و سیما، میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین محمدزاده رئیس شبکه قرآن سيما، احمد ابوالقاسمی رئیس رادیو قرآن، حجت الاسلام و المسلمین مرتضي اشراقي نوه گرامي امام راحل و جمع دیگری از مسئولان و اساتید قرآنی حضور دارند.

در این مراسم حدود 1500 حافظ قرآن كريم از سراسر کشور، به همخوانی سوره مبارکه واقعه پرداختند که فضای معنوی خاصی را ايجاد كرد.

در ادامه اين مراسم، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما اظهار داشت: ما امروز میزبان نزدیک به 1500 قاری قرآن هستیم که بسیار فرصت مناسب و مغتنمی است. رسانه ملی در تمام بخش ها برای معرفی این طرح قرآنی، بسیار خوب عمل کرد و با این طرح توانست تلاوت و تفسیر قرآن کریم را به خانه مومنان ببرد.

 

مدير شبكه قرآن سيما: احياگر قرآن در عصر حاضر امام خمينی (س) است

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده ها به صورت دسته جمعی در این طرح شرکت کردند. علت اینکه مراسم اختتامیه در این مکان برگزار می‌شود، این است که احیاگر قرآن در عصر حاضر امام خمینی (س) است و لازم دیدیم این اجتماع بزرگ در این مکان باشند. ما در این طرح نزدیک به پانزده میليون مخاطب داشتیم و پیام این طرح این است که ما به هیچ عنوان دور از قرآن و تعالیم آن نیستیم. ایرانی با معارف قرآنی زندگی می کند.

وی افزود: ما در آینده‌ نزدیک برنامه های طرح 1452 را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم اجتماع بزرگتری را ایجاد کنیم.در این طرح نزدیک به 200 هزار نفر به صورت حضوری در کلاس ها حضور داشتند و نزدیک به 50 نهاد مختلف با ما همکاری کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمين  محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: خداوند ابراهیم را به عنوان دوست خود انتخاب کرد.کسی که تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهاد و به خدا تقدیم کرد. تا آنجا که به خدا عرض می کند: «پروردگارا به امر تو زن و تنها فرزندم را در این سرزمین بی آب و علف سکونت دادم ؛برای اقامه نماز. خدایا دلها را متوجه آنان کن که مردم به این سمت بیایند.»

وی افزود: این دعا در درگاه پروردگار برآورده شد و خداوند بر ابراهیم منت نهاد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با ذکر داستانی از شب هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه گفت: پیامبر در آن شب زمانی که نگاهش به خانه کعبه افتاد، به حالت زاری فرمود: خدا اگر مرا مجبور نمی کردند، هرگز خانه تو را ترک نمی کردم.در این زمان جبرئیل نازل شد و گفت: ای پیامبر همان خدایی که تو را از این خانه دور می کند، روزی تو را برمی گرداند.در نهایت نیز وعده خدا محقق شد.

وی در ادامه با تشکر از رسانه ملی به خاطر برگزاری این طرح افزود: باید به تمام دست اندرکاران این طرح به خاطر برگزاری این کار عظیم تبریک گفت. در دهه ولایت مهمترین حرف این است که علی با حق است و حق با علی است. بسیار زیباست که مراسم اختتامیه در کنار ضریح مطهر امام راحل برگزار شد.

 

امام خمينی (س) و تلاش برای  تشكيل حكومت اسلامی بر پايه قرآن و سنت

محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد امام خمینی (س) افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از خطبه ها در سالیان پیش فرمودند، امام اهل خلوت، گریه شبانه، زهد و ارتباط با خدا بود. مردی که چهره او دشمنان را می ترساند. آن شخصیت سد محکمی بود. امام در عین حال با نزدیکان بسیار رئوف و مهربان بود.ا مام دو کار بزرگ انجام داد. اول براندازی نظام پوسیده شاهنشاهی و دوم تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت بود.

وی در ادامه با اشاره به مفاهیم مستحکم قرآن خاطرنشان کرد: این قرآني است كه به هیچ عنوان شکی در آن نیست. بسياری از مردم به واسطه این طرح  قرآنی بشارت، با  مفاهيم قرآن آشنا شده اند. اين بسيار ارزشمند است. امیدواریم در ادامه راه موفق باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین