Thursday 28 March 2024| ۱۴: ۰۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
وی افزود: امام حسین(ع) امروز از ما انتظار دارد که در اقتصاد، فرهنگ و سیاست بر اساس موازین اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) حرکت کنیم و از هرگونه تفرقه در ارتباطات خود با یکدیگر پرهیز کنیم.
حجت الاسلام اکرمی در حرم مطهر: باید در زندگی روزمره اخلاق، فرهنگ و نیت خودمان را حسینی کنیم

 مسئول شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ما نباید در داخل نظام اسلامی با قلم و بیانمان در مقابل هم باشیم و به یکدیگر توهین کنیم گفت: برخی به غلط بجای انتقاد سازنده به دنبال انتقام از خدمتگزاران جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان، حجت الاسلام سید رضا اکرمی جمعه شب در مراسم شب تاسوعای حسینی در حرم امام خمینی(س) گفت: انتقاد سازنده همیشه باعث رشد و تعالی می شود ولی نباید این موضوع بهانه ای برای تخریب انقلاب اسلامی شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(س) با تکیه بر اسلام ناب محمدی، قرآن و نهج البلاغه انقلاب را ایجاد کرد و همیشه در مقابل دشمنان با الگو گیری از حضرت عباس(ع) قرص و محکم بود اظهار داشت: امروز ما باید مغزمان را از معارف اهل بیت(ع) پر کنیم و در مسیری که امام راحل برای ما ترسیم کرده است قرص و محکم و قاطع مانند یاران سیدالشهدا(ع) گام برداریم و هرگز درمقابل دشمنان از خود ضعف نشان ندهیم.

اکرمی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در بدترین شرایط هم هرگز در مقابل دشمنان خود احساس ضعف، ذلت و کوچکی نکرد افزود: امروز ما نباید در مقابل دشمنان به ویژه آمریکا، ارتجاع عرب و داعش ذره ای احساس ضعف و ترس داشته باشیم بلکه باید همواره با یکدیگر اتحاد داشته و با آبرو و با عزت با دشمنان خود مقابله کنیم.

وی اتحاد داخلی را اصلی ترین عامل در مقابله با دشمنان دانست و بیان داشت: امروز ما حق نداریم با یکدیگر اختلاف داشته و برعلیه هم در روزنامه و رسانه ها توهین کنیم بلکه باید در مسیر ولایت، انقلاب و اسلام اتحاد داشته باشیم.

اکرمی در ادامه با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرموده اند: اگر می خواهید انقلاب اسلامی مصون بماند باید پشتیبان ولایت فقیه باشید و راه امام حسین(ع) را ادامه دهید تاکید کرد: ما باید در زندگی روزمره اخلاق، فرهنگ و نیت خودمان را حسینی کنیم و همواره در مسیری که اباعبدالله(ع) برایمان ترسیم کرده گام برداریم.

وی افزود: امام حسین(ع) امروز از ما انتظار دارد که در اقتصاد، فرهنگ و سیاست بر اساس موازین اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) حرکت کنیم و از هرگونه تفرقه در ارتباطات خود با یکدیگر پرهیز کنیم.

اکرمی با بیان اینکه امروز واقعه کربلا دیگر یک قطعه تاریخی و جغرافیایی نیست اظهار داشت: کار بزرگ امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلا به وسیله دنیای اطلاعات، ارتباطات و ماهواره امروزی برای همه جمعیت 8 میلیاردی جهان الگو، سفینه نجات و چراغ هدایت شده است.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) به بشریت درس آزادگی، زندگی عزتمندانه و آبرومندانه را داد و به مردم آموخت که مرگ عزتمندانه بهتر از زندگی ذلت بار است.

اکرمی خاطر نشان کرد: واقعه کربلا و کار بزرگ امام حسین(ع) و یارانش به قدری بزرگ بود که گاندی رهبر فقید هندوستان که توانست در مدت 10 سال کشور هندوستان را از دست استعمارگران نجات دهد گفته است: الگوی من کار بزرگ سیدالشهدا(ع) است که در مقابل ظلم ظالمان زمان خود ایستاد و عزتمندانه شهید شد.

مراسم تاسوعای حسینی جمعه شب با حضور پرشور مردم و بیت امام خمینی(س) در حرم ایشان برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین