Thursday 25 April 2024| ۱۳: ۰۷ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
حجت الاسلام و المسلمین انصاری:
امید است در محدوده شهر آفتاب و این مجموعه ای که قرار است به زودی به شهرستان تبدیل شود تحول عظیمی رخ دهد و دادگاه بخش آفتاب از امکانات وسیع تری برخوردار شود.
قوه قضاییه پاسدار حقوق،دستاوردها،آرمان ها و خواسته های ملت ایران است

مراسم معارفه رییس دادگستری شهر آفتاب روز شنبه 22 مهر ماه با حضور ریاست کل دادگستری استان تهران ،سرپرست آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) و جمعی از مسئولان قضایی در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:امید است در محدوده شهر آفتاب و این مجموعه ای که قرار است به زودی به شهرستان تبدیل شود تحول عظیمی رخ دهد و دادگاه بخش آفتاب از امکانات وسیع تری برخوردار شود.

سرپرست آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) با اشاره به این مهم که برای پاسخگویی به مراجعین نیاز است تا این جایگاه بیشتر از گذشته تقویت شود،بیان کرد:آمادگی خود را اعلام می کنیم که می توانیم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشیم و برای اجرای عدالت و تحقق این مهم در مجموعه دادگاه شهر آفتاب از هر تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انصاری با بیان این مطلب که ما باید در عمل و رفتار طوری باشیم که شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است،گفت:قوه قضائیه سردمدار دفاع از چند مسئولیت سنگین و رسالت بزرگ الهی و تاریخی انسان است.نخست اینکه باید از باورها و اعتقادات مردم و مسلمانان به خصوص جامعه شیعه دفاع کند.

وی افزود:شیعیان در اعتقادات شان بر این باورند که عدالت جز اصولی است ک باید رعایت شود و اولین جایی که این عدالت را به انتصاب می دهیم نسبت به خداوند متعال است.زیرا همگی معتقدیم که خداوند مظهر عدالت بوده و یکی از صفات بزرگ الهی عدالت به شمار می رود.وقتی می گوئیم قوه قضاییه باید عدالت را اجرا کند نتیجه اجرای عدالت تقویت باورهای اعتقادی مردم است.بنابراین اگر در سالت مان از عدالت و از یک اعتقاد و باور بزرگ دفاع می کنیم یعنی امامان و انبیاء نیز در این طیف قرار دارند.

حجت الاسلام انصاری در خصوص رسالت های دیگر قوه قضائیه افزود:دفاع دیگر قوه قضاییه دفاع از مظلوم است ما بر این باوریم هر کسی که مورد ظلم قرار می گیرد آن ظالم از یک منظر و قدرتی توانسته ظلم خود را اعمال کند بنابراین باید این منبع که قدرت الهی است حق مظلوم را از ظالم بگیرد.رسالت سوم دفاع از دستاوردهاست قوه قضاییه اولین قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید پاسدار حقوق و دستاوردها،آرمان ها و خواسته های ملت ایران باشد.

وی افزود:این قوه باید همه ارزشهای معنوی،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و... نظام را تقویت کند.وقتی قوه قضاییه از عدالت پاسداری می کند به این معناست که به همه جهانیان و منتظران عدالت می گوید آن عدالتی که دم می زنیم نمونه عملیات ،تصمیمات و قضاوت هایی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران متجلی است و ما پاسدار آن امانت بزرگ هستیم و می بایستی همه ذهن ها را بتوانیم متوجه کنیم.آن چیزی که باید محقق شود این است که عدالت اجرا شود زیرا عدالت سرمایه ای است که بشریت در جستجوی آن بوده و هست.

لازم به ذکر است در مراسم معارفه امروز حجت الاسلام و المسلمین علی پور ریاست جدید دادگستری شهر آفتاب را به عهده گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: