Thursday 18 April 2024| ۱۸: ۲۷ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
رییس قوه قضاییه: حضور مردم در صحنه، دستاورد تعلیمات حضرت امام راحل است/ رسیدگی و توجه به محرومان یک تاکید موکد حضرت امام(ره) بود
به گزارش خبرنگار آستان آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(چهارشنبه) در مراسم تجدید ميثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) در مضجع مطهر آنحضرت که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت، ضمن تسليت ايام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل(قدس الله نفس الزكيه) تحولی عظيم در ابعاد نظري و عملي در جامعه اسلامي خصوصا در كشور ما ايجاد كرد.
 
وي با بيان اينكه معناي اعم جامعه اسلامي خيلي فراتر از مرزهاي جمهوري اسلامي است، تصريح كرد: در بعد نظري انقلاب ما يك انقلاب فكري عظيم در بنيان نهادن يك نظام سياسي ليبرالي و مردمسالاري ديني در دنيا بود.
 
رییس قوه قضاییه بیان داشت: تحلیل اینکه چگونه این نظام فلسفی رقیب لیبرال دموکراسی غربی شد، نیاز به فرصت کافی دارد.

وی ادامه داد: این نظام ارزش‌هایی را بنیان نهاده است که واقعا نظام‌های فلسفی غرب در بُعد سیاسی نمی‌توانستند اینطور نظامی را که در آن هم مردمسالاری و هم ارزش‌های الهی و دینی و اخلاقی دارد، بنیان بگذارند.
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بُعد نظری نظام نیازمند تبیین و تحقیق بسیار است، حملات کشور‌های سلطه علیه جمهوری اسلامی در شرایط امروز را ناشی از همین بُعد نظری دانست و یادآور شد: این نقش را ما که در درون این نظام و در جمهوری اسلامی هستیم، شاید چندان احساس نمی‌کنیم؛ اما در بیرون این نظام، این امر بسیار برجسته و قابل توجه است.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: امروز دیگر کسی از سکولار بودن دنیا و حرکت بطرف سکولاریزه شدن سخن نمی‌گوید که بخشی از آن ناشی از انقلاب اسلامی و تاثیرات آن در بیرون مرز‌هاست.
 
وی در تبیین ابعاد عملی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خودباوری، استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند، اظهار کرد: اینکه امروز همه مردم ما در صحنه هستند و در مقابل تهدیدات کشور‌های سلطه به میدان می‌آیند و گاهی جلوتر از مسئولین در میدان هستند، برآمده از تعلیمات حضرت امام راحل(ره) است.
 
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه احیای ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی کار امام راحل(ره) بود، بیان داشت: رسیدگی و توجه به محرومان یک تاکید موکد حضرت امام(ره) بود.
 
وی گفت: اینکه مسئولان جمهوری اسلامی و نهاد‌های این نظام چقدر توانسته اند به اهداف جمهوری اسلامی قرابت داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند، تابع این است که شاخص‌هایی را که امام(ره) از تعالیم اسلام و انبیاءِ الهی برای این ملت و نظام ترسیم نمودند، چقدر رعایت کرده باشند.

رییس قوه قضاییه در ارزیابی کلی این موضوع تصریح کرد: جمهوری اسلامی با نهاد‌هایی که در اختیار دارد، در مسیر کلی این ارزش‌ها حرکت کرده است؛ هم قوه قضاییه و هم قوای دیگر کشور تلاش خودشان را کرده اند؛ اما مسلما تا آن اهداف بلند هنوز فاصله دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین