Wednesday 24 April 2024| ۱۰: ۲۶ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
در حاشیه نوزدهمین جشنواره علمی پژوهشی ابن‌سینا؛
وزیر بهداشت در حاشیه نوزدهمین جشنواره علمی پژوهشی ابن‌سینا از ایمپلنت ایرانی سینابایونیک که نتیجه تحقیقات هفت ساله مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی تهران است، رونمایی کرد.
رونمایی از  ایمپلنت ایرانی سینابایونیک با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در حاشیه نوزدهمین جشنواره علمی پژوهشی ابن‌سینا از ایمپلنت ایرانی سینابایونیک که نتیجه تحقیقات هفت ساله مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی تهران است، رونمایی کرد.

به گزارش آستان دکتر امیررضا رکن، رئیس مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: «این مرکز سال ۸۹ تأسیس شد و ما از همان ابتدا مطالعات اولیه بر روی تولید ایمپلنت که یکی از اهدافمان بود را آغاز کردیم، اما بالا بودن قیمت تمام شده، دو بار ما را به این نتیجه رساند که قدرت رقابت با برندهای وارداتی شرق آسیا را نداریم. در نتیجه به دلیل وجود این مانع و از آنجا که هیچ شرکت ایرانی تا آن زمان تمام ماشین‌آلات تولید ایمپلنت را نداشت تا سال ۹۳ به سمت تولید نرفتیم.»

وی افزود: «بنده سال ۹۳ با شرکت نیک کاشت آسیا که ایمپلنتی به نام بایونیک را به بازار ارائه کرده بود آشنا شدم که در نهایت مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه تهران و شرکت نیک کاشت آسیا سال ۹۳ با یکدیگر قراردادی منعقد و سال ۹۶ سیستم ایمپلنت‌های دندانی تحت برند سینابایونیک را که شامل بالغ بر دویست قطعه است تولید کردند.»

وی خاطرنشان کرد: «ما در واحد تحقیق و توسعه خود، از پریودنتیست‌ها، پرستودنتیست‌ها و جراحان فک و صورت درباره ضرورت‌های کلینیکی ایمپلنت نظرخواهی کردیم و همچنین کارشناسانی از رشته‌های مهندسی پزشکی، شیمی، متالوژی و گرافیست‌ها و طراحان که همگی آن‌ها ایرانی بوده‌اند در گروه تحقیق و توسعه خود داشتیم و در نهایت با استفاده از تجربیات سیستم‌های جهانی و نیز استانداردها و مستندات کمپانی آلمانی ایمپلازا که با کسب اجازه از آن‌ها استفاده می‌کردیم، موفق به نهایی کردن این پروژه شدیم.»

ایمپلنت ایرانی سینابایونیک دارای قدرت رقابت در بازار داخلی و خارجی است
رئیس دانشکده دندان‌پزشکی تهران، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: «کارخانه شرکت نیک کاشت آسیا دارای ظرفیت تولید ماهانه ده هزار ایمپلنت و متعلقات آن است که بنده معتقدم این میزان به طور تقریبی می‌تواند حدود چهل درصد نیاز داخلی را تأمین کند. در ضمن اعتقاد دارم اگر در حفظ کیفیت تولید این ایمپلنت بکوشیم، این محصول نه‌تنها می‌تواند جای خوبی در بازار داخلی باز کند، بلکه مانند برخی دیگر از محصولات دندان‌پزشکی ایرانی قابلیت صادرات هم دارد. در ضمن وجود محصولات خارجی در کنار محصولاتی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، سبب می‌شود تولیدکنندگان داخلی درصدد ارتقاء کیفیت برآیند. »

دکتر رکن افزود: «مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه تهران و همچنین شرکت نیک کاشت آسیا از هیچ‌گونه حمایت مالی از طرف بانک‌ها یا نهادهای دولتی بهره‌مند نبوده‌اند، اما اداره کل تجهیزات پزشکی به رغم تمام سخت‌گیری‌هایی که در انطباق کیفیت محصول با استانداردهای جهانی ایزو به خرج می‌دهد، همواره مشوق تولید این سیستم ایمپلنت داخلی بوده است و همچنین روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران و آقای دکتر هاشمی، وزیر بهداشت هرگز حمایت‌های معنوی خود را از تولید این ایمپلنت داخلی دریغ نکردند. علاوه بر این، موسس و مدیرعامل شرکت نیک کاشت آسیا، آقای دکتر ملک، نقش اصلی را در این موفقیت داشته‌اند که لازم می‌دانم از ایشان قدردانی کنم.» 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین