Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۲۰ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
سید حسن خمینی تاکید کرد: نیاکان ما همه یک سرزمین به وسعت تاریخ غنی آن را حفظ کرده اند و لذا باید دست در دست هم آن را برای نسل های بعدی بسازیم.
یادگار امام: هیچ کدام از ما نمی توانیم ادعای مالکیت انحصاری ایران را داشته باشیم/ یکی از بزرگترین آفات، کسانی هستند که به جای «دینداری»، «دین پرستی» می کنند

یادگار امام با بیان اینکه «انسانیت» اولین نکته ای است که جامعه جهانی باید به آن توجه کند، گفت: امروز حداقل در دل خودمان باید از ظلم و بدی انزجار داشته باشیم تا با نقاط اشتراکی که داریم بتوانیم مسیری که پیش روی داریم را بهتر بسازیم.

به گزارش خبرنگار آستان  آیت الله سید حسن خمینی  در دیدار با پیروان ادیان الهی در حرم امام راحل یادآور شد: همه ما قبل از اینکه مسلمان، مسیحی، یهودی یا زرتشتی باشیم، انسان و  فرزندان حضرت آدم(ع) هستیم و همه هویت خودمان را اگر در قالب اندیشه های خودمان هم قرار دهیم اولین مسأله «انسانیت» است که وجه مشترک همه ما است.

یادگار امام با اشاره به شعر سعدی که «بنی آدم اعضای یک پیکرند...»، تأکید کرد: برای مسلمانان، یهودیان، آشوریان، ارمنی ها و یا بقیه ادیانی که کم و بیش در کشور ما هستند این قاعده اصلی علم اخلاق شناخته می شود و میراث همه مکاتب بشری است که آنچه برای خودمان می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم و آنچه که برای خودمان نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی امروز متکثر و پر افت و خیز است، افزود: انسانیت اولین نکته ای است که جامعه جهانی باید به آن توجه کند. دومین وجه مشترک ما این است که ایرانی هستیم و یک سرزمین کهن داریم که هیچ کدام از ما نمی توانیم ادعای مالکیت انحصاری آن را داشته باشیم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: نیاکان ما همه یک سرزمین به وسعت تاریخ غنی آن را حفظ کرده اند و لذا باید دست در دست هم آن را برای نسل های بعدی بسازیم.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین آفاتی که در این میان پیدا می شود کسانی هستند که به جای دینداری، دین پرستی می کنند؛ افراط، آدم کشی و ظلم، دین ندارد و هیچ کس هم نباید نسبت به ظلم چشمش را ببندد. همان مقدار ظلم از یک مسلمان بد است که از یک یهودی بد است.

یادگار امام افزود: ظلم دین ندارد؛ آزار و اذیت مردم آیین ندارد. همه باید آن را محکوم کنیم و سعی کنیم از بین برود؛ حداقل این است که در دل خودمان نسبت به ظلم انزجار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه انسانی با همه بدی ها از قبل بهتر شده، تصریح کرد: سال های پشت سر جامعه انسانی زیبا نیست. اگر پیامبران را جدا کنیم جامعه انسانی چیزی جز کشتار نیست؛ این پیامبران بودند که دنیا را نرمتر و مهربان تر کردند و البته به نام آنها ظلم هایی شده است. 

سید حسن خمینی در پایان تاکید کرد: امروز حداقل در دل خودمان باید از ظلم و بدی انزجار داشته باشیم تا با نقاط اشتراکی که داریم بتوانیم مسیری که پیش روی داریم را بهتر بسازیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین