Friday 19 April 2024| ۱۸: ۵۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
در این مراسم بزرگداشت خانواده های شهدا و دوستان این شهید بزرگوار حضور داشتند و یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتند.
گرامیداشت شهید موسوی در حرم مطهر امام راحل


مراسم گرامیداشت شهید دکتر محمد علیشاه موسوی گردیزدی در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)، در این مراسم بزرگداشت خانواده های شهدا و دوستان این شهید بزرگوار حضور داشتند و یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است در این مراسم حضرت آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین به ایراد سخنرانی پرداخت.
*بخشی از زندگینامه شهید موسوی(یار امام راحل)

او در سال ۱۳۳۸ در گرديز به دنیا آمد، بعد از اتمام تحصيلات ابتدايي و متوسطه، در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده پزشکي دانشگاه کابل شد اما بعد از روي کار آمدن حکومت کمونيستي در افغانستان در سال ۱۳۵۸ دانشگاه را رها کرده و به صف مجاهدين زادگاهش پيوست؛ شهري که جهادگران شيعه و سني با زبان‌هاي متفاوت فارسي و پشتو در کنار هم می جنگیدند.

 دکتر موسوي در سال‌هاي نبردش به عنوان فرمانده مجاهدين جبهه مرکزي گرديز، دو بار توسط تير مستقيم روس‌ها مجروح مي‌شود و تا زمان شهادت گلوله‌هاي آن دوران در گردن داشت.
او در سال ۱۳۶۹ خورشیدی به ايران مهاجرت کرد و با بورسيه تحصيلي وارد دانشگاه علوم پزشکي تهران و در سال تحصيلي ۱۳۷۷- ۱۳۷۸ موفق به دريافت دانشنامه دکتراي پزشکي خود از اين دانشگاه شد.

دکتر محمدعليشاه در سال ۱۳۸۱ به افغانستان برگشت و با نامزدی در مجلس نمایندگان افغانستان، به نمایندگی از مردم گردیز به مجلس راه يافت. اين نماينده‌ی مردم افغانستان، نيمه شب ۲۲ تیر ۱۳۸۲ خورشیدی به اتهامات واهي در خانه‌اش دستگير و به زندان آمريکايي‌ها در بگرام و سپس گوانتانامو انتقال يافت.

وي بعد از آزادي از زندان مخوف گوانتانامو خاطرات خود را در کتابي ۳۶۸ صفحه‌اي با عنوان «حقايق ناگفته از زندان گوانتانامو» در کابل چاپ و منتشر کرد.

منبع:روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)

خبرنگار: مهدیه شایگان


 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین