Friday 29 March 2024| ۰۱: ۵۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

تازه ترین سیستم عامل گوشی آیفون موسوم به آی اواس ۱۲ ظرف مدت ۱۸ روز توسط نزدیک به نیمی از کاربران مدل های مختلف این گوشی ها نصب شده است.

به گزارش آستان به نقل از کامپیوترورلد، بررسی های موسسه تحقیقاتی میکس پنل نشان می دهد در حال حاضر آی او اس ۱۲ بر روی ۴۷ درصد از گوشی های آیفون جهان نصب شده، اما این رقم در مورد آی او اس ۱۱ به ۴۵ درصد می رسد.

پیش از عرضه آیفون های جدید و رونمایی از آی اواس ۱۲، سیستم عامل iOS ۱۱ بر روی ۸۵ درصد از آیفونها و آی پدهای موجود در جهان نصب شده و مورد استفاده قرار می گرفت. اما ظرف مدت ۱۸ روز این رقم به حدود نصف کاهش یافت.

این رکورد حتی برای خود اپل هم جالب توجه بوده است. آی اواس ۱۱ که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود، تنها بعد از گذشت دو ماه توانست ۵۰ درصد از آیفون ها و آی پدها را تسخیر کند. البته ثبت رکورد ۴۸ درصد کاربر برای آی او اس ۱۰ در سال ۲۰۱۶ ظرف مدت دو هفته رخ داد.

بهترین رکورد اپل در این زمینه در سال ۲۰۱۵ رخ داد. آی او اس ۹ پس از عرضه در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۱۵ تنها بعد از گذشت هشت روز توانست iOS ۸ را پشت سر بگذارد و در عرض ۱۰ روز از مرز ۵۰ درصد کاربر بگذرد.

این موفقیت ها برای اپل در شرایطی حاصل شده که سیستم عامل اندروید چنین وضعیتی ندارد و افزایش توجه کاربران به جدیدترین نسخه این سیستم عامل مدت های طولانی طول می کشد. تنوع و پراکندگی عرضه کنندگان اندروید عامل اصلی این مساله است.

از جمله علل استقبال خوب از iOS ۱۲ می توان به سرعت بالاتر این سیستم عامل و برخی امکانات تازه آن مانند گپ گروهی فیس تایم، شکلک های جدید، امکان ردگیری فعالیت ها با Screen Time و ارتقای بخش نمایش اطلاعیه ها و همین طور دستیار صوتی سیری اشاره کرد.
برچسب ها: آیفون ، اپل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین