Friday 19 April 2024| ۰۶: ۲۶ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
امروز آمده ایم تا جهانیان بفهمند تربیت شدگان مکتب امام معنویت مدار و عاشق خدمت و دارای اقتدار هستند و گرد هم می ایند و با حضرت امام بیعت می کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا:تشخیص اسلام آمریکایی از اسلام ناب شاخصه مهم ادامه راه امام راحل است


رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا:تشخیص اسلام آمریکایی از اسلام ناب شاخصه مهم ادامه راه امام راحل است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) حجت الاسلام محمدباقر روحانی فر  در مراسم تجدید میثاق فرماندهان نیروی انتظامی با آرمان های امام خمینی(س) که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، طی سخنانی گفت: ما امروز اینجا هستیم تا با تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران مردی که در حد و تراز اسلام بوده و مصداق یک انسان در تراز اسلام بوده است بیعتی دوباره کنیم.

تجدید بیعت با امام راحل باور به حرکت ائمه و نهضت عاشورا است

روحانی فر تجدید عهد با امام را قبول کردن آموزه های قرآن کریم و به ثمر نشاندن زحمت ها و تلاش های پیامبران بزرگ دانست و افزود: حضور ما در این مکان مقدس یعنی حرکت ائمه و نهضت عاشورا را باور داریم و شعار هجرت را امروز انقدر با دل و جان پذیرفته ایم که هم برای سرنگونی طاغوت قبل از انقلاب آن را سردادیم و استقلال ازادی جمهوری اسلامی گفتیم و هم بعد از انقلاب در سرود ملی مان این مورد را گنجاندیم چرا که می خواستیم باورمان را به جهانیان نشان دهیم و گفتیم پیامت ای امام نقش جان ماست.

وی بیان داشت: ما شعار هیهات منا ذلت را سر دادیم و این شعار یعنی دستم را دراز نمی کنم و اجازه دست درازی به هیچ کسی نمی دهم و استقلال یعنی دستم دراز نیست و دست بر زانوی خود دارم و ازادی یعنی اجازه دست درازی به هیچکسی را نمی دهم و این باور ما است.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه ما در طول سال تجدید بیعت می کنیم و امروز به طور علنی و برای نمایش دادن به همه جهانیان بیعت کرده ایم گفت: امروز آمده ایم تا جهانیان بفهمند تربیت شدگان مکتب امام معنویت مدار و عاشق خدمت و دارای اقتدار هستند و گرد هم می ایند و با حضرت امام بیعت می کنند.

روحانی فر با اشاره به اینکه قرآن کریم توسط بسیاری از افراد تفسیر شده است بیان داشت: قران را امام هم تفسیر کرده است و تفاوت تفسیر امام با بقیه افراد این است که امام قرآن را به صورت یک تفسیر میدانی عملی و عینی وسط جامعه انجام داده است و فرمود انقلاب ما انفجار نور بود که همان تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم است.

خواب خوش دشمن را با برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب بر هم می زنیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما راه پر شور و شعف معنوی را با درک عمیق و فهم دقیق و بر اساس بینش بصیرت انتخاب کرده ایم لذا آنچه که در این راه ما را کمک می کند بدون فوت وقت نثارش می کنیم و اگر ما را تحریم کنند ما فرزندان محرم هستیم و خواب خوش دشمن را که می گویند ۴۰ سالگی انقلاب را جشن نخواهند گرفت نخواهیم گذاشت تعبیر شود و بر هم می زنیم چرا که راه تو را باور داریم و همانطور که فرموده اند راه امام راه ما و مشعل فروزنده امام چراغ راه ما است ما همانگونه عمل می کنیم.

روحانی فر گفت: ما امروز در این مکان گرد هم آمده ایم تا هم با اماممان تجدید بیعت کنیم و هم با امام حاضرمان که فرماندهی کل قوا را بر عهده دارد میثاق دوباره ببندیم و راه امام را ادامه دهیم و همانطور که می دانید هر کس منکر این خط شود در خط امام نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا با بیان اینکه مردم در هر عصر و زمانی با نماز و روزه و خمس و زکات امتحان نمی شوند بلکه با امام حاضرشان امتحان می شوند افزود: همانطور که ما مردم حاضر در زمان امام حسین را مومن نمی دانیم در حالی که نماز می خواندند و روزه می گرفتند و خمس و زکات می پرداختند و این به دلیل است که با ولی امر زمانشان زاویه داشته اند و ما بر اساس سنت الهی بر اساس ولی زمانمان امتحان می شویم و هر کس در خط رهبری باشد به هدف می رسد.

تشخیص اسلام آمریکایی از اسلام ناب شاخصه مهم ادامه راه امام است

وی با بیان اینکه ادامه دادن راه امام حاضر دارای شاخصه های مشخصی است گفت: شناختن این شاخصه ها برای کسی که دارای مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است بسیار اهمیت دارد و تنها با این شناخت است که راه امام ادامه پیدا می کند و اولین شاخصه این راه نورانی که امیدواریم در آن ثابت قدم بمانیم حفظ فاصله بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب است که این وجه مشترک مثل کلمه امام و کلمات متعدد در قران باید به طور دقیق مورد شناسایی قرار بگیرد همانطور که کفرها هم امام دارند وظیفه ما این است که امام واقعی را تشخیص دهیم.

روحانی فر با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی اسلامی است که در عین نماز خواندن و روزه گرفتن و انجام واجبات شرعی می تواند در کنار ابرقدرت ظالم جنایتکار هم قرار بگیرد گفت: انچه قران دستور داده بعضی از انها را انتخاب می کند و عبادت را انتخاب می کند و مبارزات را کنار می گذارد و این اسلام اسلامی است که شکم بارگی را امضا می کند و اما اسلام ناب اسلام عاشورا است لذا هزینه دادن پای دین و سختی ها را به جان خریدن زمانی است که به امام زمان لبیک بگوییم.

وی توجه به مردم و جایگاه مردم و نقش مردم را دومین شاخصه ادامه راه امام دانست و اظهار داشت: مفتخریم که نیروی انتظامی به عنوان امین مردم مورد احترام و خدمتگزار مردم است و از خدمات این نیرو اظهار رضایت دارند و این به واسطه فرماندهی رهبر بر کل نیروهای مسلح است و امروز مطالبه جدی بر رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم وجود دارد و جریان انقلابی به جد خواهان رسیدگی به این وضعیت است چرا که مردم بار انقلاب را برای چهلمین سال بر دوش دارند و شهید دادند و ایستادگی کردند و شایستگی بیشتری دارند.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا توجه به محاسبات معنوی و الهی را شاخصه سوم اسلام ناب و خط امام اعلام کرد و گفت: گاهی ما بر اساس معادلات مادی می ترسیم و اگر فقط بر اساس محاسبات مادی قدم برداریم وجاهت را از دست خواهیم داد و در مقابل تشرهایی که زده می شود جا خالی می کنیم و از نقش تفکر بسیجی و سلحشوری و مقاومت دست بر می داریم اما خط امام می گوید همیشه باید محاسبات معنوی و الهی را در نظر داشته باشیم  چرا که اگر آنان امدادهای مادی دارند ما هم امدادهای غیبی داریم.

خط امام و این انقلاب جهانی بودن انقلاب را تبیین می کند

وی با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس و ترورهای صورت گرفته و کشتن ها و توطئه ها و فتنه ۸۸ و اغتشاشات ۹۶ گفت: همه این مصیبت ها امد و ما همچنان سربلندیم که همگی بر اساس محاسبات معنوی و الهی بوده است که سبب قوت قلب می شوند و حقیقتا تا کنون انقلاب ما را همین امدادهای غیبی و معنوی سرپا نگه داشته است.

روحانی فر با بیان اینکه خط امام و این انقلاب جهانی بودن انقلاب را تبیین می کند گفت: پس ما در یمن و عراق و سوریه هستیم و ما به یاری همه مستضعفان جهان خواهیم شتافت که به یاری نیروی انتظامی در همه میهن اسلامی و کنار مرزها تا قلب پایتخت ان چنان این خط را باور دارند که هنوز شهید تقدیم این خط می کنند و درود بر شهدای این انقلاب و خانواده شهدا و ناجا وما دست همه شما را می بوسیم.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
خبرنگار: مهدیه شایگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین