Friday 19 April 2024| ۰۷: ۴۰ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
وی افزود: در این شرایط امام حسین(ع) قیام می کنند و جریان اسلامی و توحیدی و آزادگی را یک بار دیگر مستقر کرده و با فدا کردن خود انسان ها را مجددا در مسیر الهی قرار می دهند، این جریان اسلام را زنده نگه داشت و همچنان زنده نگاه می دارد.
رئیس بسیج جامعه زنان: نوجوانان و جوانان باید تاریخ ساز و منشأ حرکت باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) مینو اصلانی  در مراسم تجدید میثاق اعضای بسیج دانش آموزی با آرمان های امام راحل طی سخنانی با بیان این که امام خمینی(س) راه استقلال، آزادگی، پیشرفت و تعالی انسان در قرن حاضر را به ما نشان دادند، گفت: زمانی که عاشورا رخ داد، دستگاه اموی قصد داشت بین انسان و خدا فاصله انداخته و دین زدایی کند.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: این دستگاه شعارهای دینی می داد، اما هدف اصلی آن جدایی انسان از خدا بود، می خواستند، ماهیت خودبینی و استکباری در عالم استوار کند، امویان به خوبی می دانستند، اگر اسلام ناب محمدی در عالم ریشه بدواند، جایی برای بروز و ظهور افکار استکباری و خودمحوری امویان باقی نخواهد ماند.

انقلاب اسلامی در اوج فضای مه آلود و اسف بار اخلاقی جهان به پیروزی رسید

وی افزود: در این شرایط امام حسین(ع) قیام می کنند و جریان اسلامی و توحیدی و آزادگی را یک بار دیگر مستقر کرده و با فدا کردن خود انسان ها را مجددا در مسیر الهی قرار می دهند، این جریان اسلام را زنده نگه داشت و همچنان زنده نگاه می دارد.

اصلانی مسیر توحید و اسلام در تمام طول تاریخ را برپایه حرکت عاشورا دانست و گفت: در قرون ۱۹، ۲۰ و بخشی از ۲۱ نیز دوباره همان اتفاق می افتد و مجددا به طرف جریان فکری غیر توحیدی پیش می رویم و می بینیم، برخی تئوریسین های غربی جریان فکری غیر توحیدی را مطرح می کردند و همه چیز را منهای خدا تعریف می کردند، اما در این فضای بسیار اسف بار و مه آلود بر بستر عاشورا به پیروزی می رسد.

وی گفت: امام(ره) عزیز مردم را به خداباوری دعوت می کنند و در این شرایط مردم با روحیه جهادی و با انتظار فرج برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می کنند و امروز این ادبیات نه تنها در جغرافیای ایران، که در تمام عالم رویش می یابد و شاهد گراییدن مسیحیان به این تفکر هستیم، این نشانه آشتی با خداوند است، امروز علم منهای خدا معنا ندارد.

نگاه عاشورا و اربعین به انسان یک نگاه والای ارتباط با خدا است


رئیس بسیج جامعه زنان نگاه توحیدی انقلاب اسلامی را حاکم بر تمام عرصه های علمی، دفاعی، اقتصادی و ... دانست و گفت: امروز مسیر هدایت توسط انقلاب اسلامی برای ما باز کرد، منشا تمام این نعمت ها عاشورای حسینی است، اگر امروز اربعین در حال درخشش است، به دلیل این است، که نیاز داریم، که نگاه توحیدی در بشریت حلول کرده باشد.

اصلانی افزود: در زیارت اربعین تمام مسیر برای رسیدن زائر به معشوق خود فراهم می شود، این جهان بینی الهی است، که آرامش و آسایش را در بر خواهد داشت، اما غربی ها در عین پیشرفت علمی آسایش ندارند.

وی گفت: نگاه عاشورا و اربعین به انسان یک نگاه والای ارتباط با خدا است، امروز باید جوانان این مسیر را ادامه داده و نقش آفرینی کنند، همه شما می توانید، دنیا را به حرکت درآورید، همان طور که شهید فهمیده ها این کار را انجام دادند، نوجوانان و جوانان در طول تاریخ نشان دادند، می توانند منشا حرکت و تاریخ ساز باشند.

منبع:روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
خبرنگار:مهدیه شایگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین