Wednesday 24 April 2024| ۱۵: ۵۸ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاروان فرهنگی «حال خوش خواندن» به مناسبت بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 250 هزار جلد کتاب در قالب یک هزار و 400 عنوان به کتابخانه های مساجد کشور اهدا می کند.
مراسم بدرقه کاروان فرهنگی کتاب در حرم مطهر امام راحل برگزار ‌شد

مراسم بدرقه 40 محموله فرهنگی حامل 250 هزار جلد کتاب به 40 نقطه از کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی مسئولان استان تهران در حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)  مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: کاروان فرهنگی «حال خوش خواندن» به مناسبت بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 250 هزار جلد کتاب در قالب یک هزار و 400 عنوان به کتابخانه های مساجد کشور اهدا می کند.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: 10 درصد این کتاب ها با محتوای قرآن و نهج البلاغه و 90 درصد دیگر نیز با محتوای علمی، سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، کمک آموزشی و رمان تهیه و ارسال شد.

وی افزود: توزیع این 250 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مساجد کشور فاز اول توزیع بسته های فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و فاز دوم آن نیز در 18 اسفند ماه به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انجام خواهد شد.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه 13 هزار و 943 کتابخانه قفسه باز و مخزنی در مساجد کشور وجود دارد، گفت: 60 درصد این کتابخانه ها در شهرها و 40 درصد نیز در روستاهای کشور واقع شده اند.

وی ادامه داد: کتابخانه های مساجد کشور با 21 میلیون و 237 هزار و 904 جلد کتاب دارای یک میلیون و 300 هزار عضو است که این 250 هزار جلد نیز به آن اضافه خواهد شد.

دبیرکانون های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه به اجرای طرح ارزشمند «شنبه ها با کتاب» در 200 مسجد کشور اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت آزمایشی در مساجد منتخب سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
خبرنگار: مهدیه شایگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین